1.13.2010

Vinterinspiration

Här sys det fortfarande för fullt! Igår blev jag färdig med två kuddar och idag har jag bitit tag i tre till. Oj så flitig jag är! Nu undrar ni säkert hur jag har tid med sånt här. Jo, det ska jag säga er att ibland undrar jag det med. Men sen å andra sidan, vad ska man göra istället? Jag håller ju på med en C-uppsats i Engelska. Den är inte färdig. MEN, jag skyller detta på sjukdom och familjeförhållanden. Bra att man kan skylla på något. Bubban har 40 graders feber och har varit hemma hela veckan. Jag har varit hemma med henne för hon skulle ju inte klara sig ensam. Eftersom vårt hus är en enda röra och jag får lite panik hela tiden har jag koncentrerat mig på att bli färdig med tv-rummet för där tillbringar vi mest tid. Två färdiga kuddar och mormors gamla broderade örngott (jag har en hel låda full med sånt) som ska bli fina soffkuddar tillslut.

Nu när jag målat mina tavellister vita har jag pimpat dem med diverse grejer. Jag har ramat in ett kort som jag tog från den gamla muren i Dubrovnik i somras. Effekten på det fyrkantiga oändliga motivet blir ännu mer effektfullt med den fyrkantiga ramen i stål. Glana heter den och kommer från IKEA.

Bubban måste ju vara med på tavellisten med och det passar ju bra att hon står bredvid bokstäverna som jag förvandlade till vita Versaler från den juligt gröna färgen. När jag ändå utförde magi med min magiska pensel passade jag på att måla ett arvegods från huset, en liten ram, i vitt. Stor skillnad från den koppar och sotfärgade nyansen före. Inspirationen slutade inte där. Jag tog äntligen tag i min bukett med torkade eukalyptusgrenar och gjorde en krans av dem. Något som jag funderat på länge. Och för att avsluta gårdagens fixerier tog jag resten av tyget som jag sydde kuddar av och hängde upp i dörröppningen. Det visade sig att jag bara behöver fålla nederkanten på det sen passar det perfekt. Äntligen ett steg närmare färdigt rum! Inspireras mera!



4 kommentarer:

  1. Du är duktig du, kommer gärna & ser förvandligen live!!

    SvaraRadera
  2. Vad fint du gör. Du verkar ha de mest magiska fingrar. Ha det gott, och lycka till med skrivandet.

    SvaraRadera
  3. Mycket fin krans! Eucalyptus?? (lr hur sjutton de stavades) va e de för växt? *känner mig väldigt okunnig*
    jättefint skåp/byrå på bilden med!

    SvaraRadera
  4. Oj ojojojojjojojo,vad du står iiiiiiiiiiiii.
    Kram från Cissi

    SvaraRadera