1.14.2010

Lugna gatan här!

Nu har jag varit hemma i fyra dagar och pysslat och fixat och ändå ser resten av huset ut som skam. MEN, jag har haft en alldeles otroligt, underbar och avkopplande tid där jag känner att vardagens stress har runnit av mig lite. Jag antar att det är pyssel och fix jag ska ägna mig åt för att må bra helt enkelt. Därför behöver jag ett skrivbord med bra belysning där jag kan ägna mig åt härlig kreativitet. Så, det är vad jag ska fundera över lite här nu. Idag har jag tagit hand om lill-Bubban som fortfarande har feber. Jag fick henne, efter många om och men, att somna och då passade jag på att linda in henne som ett litet jesusbarn. Med Peppe kring halsen ser hon ut att sova skönt i soffan medan jag kollar i härliga tidningar. Det är mitt tips. Läs, läs, läs inredningstidningar av alla de slag ifall ni har tänkt renovera eller göra om lite hemma. Riv ut och spara de reportagen och urklippen ni tyckte särskilt mycket om och sätt i en pärm. Sen, när det är dags, så bläddrar man bara igenom den och tittar på vad man hade för idéer och funderar över hur man kan förverkliga dem i sitt eget hem. Sä här ser mitt riktiga drömhus ut. Men, nu får vi försöka skapa något liknande med fyrkanten vi bor i. Spröjsade fönster är det viktigaste! Och medan jag väntar på det så njuter jag av färska blommor i stället.
Och så julens sista kvarleva. Röd Amaryllis mot nytt turkost draperi. Fräscht!


2 kommentarer:

  1. Vad söt hon är!! Ser ut att sova riktigt gott. Hoppas hon blir frisk snart, stackarn. Kram

    SvaraRadera
  2. Håller med Jannice.....hon är så fin Bubban hoppas också att hon frisknar till snart. Smart tips med tidningarna...annars kan man ju anväda dom på stolar också....skulle gärna vilja se Var du har Bubbans stol? gillar hon den? hihi!Ett annat bra tips är att köpa gamla inrednings tidningar och trädgårdstidningar på loppis....mycket kommer ju och går och de är så mycket billigare ju. Ha en fin kväll, och hoppas att träningen gick fint, Kram, M Wulff

    SvaraRadera