1.17.2010

En helghistoria

Som ni kanske har märkt blir det inte mycket uppdateringar på helgerna. Det beror på att vi som ett team måste slå våra kloka huvuden ihop så att vi kommer någon vart med renoveringen av övervåningen. Detta betyder att jag passar Bubban medan Byggare Bob fixar. Igår for vi runt i staden för att hitta badrumsinredning samt kakel och klinker. En sak är säker, det är inte billigt att renovera! Jag ställer egentligen inga höga krav på materialet annat än att det ska vara snyggt. Jag hittade iallafall kakel på Coop för 279 kr kvm. Bra pris! Dessutom var det förbaskat snyggt och kommer passa perfekt på väggarna. De fasade sidorna ger badrummet en gammaldags känsla, precis som jag vill ha det. Men tro mig, det blir ännu bättre!Jag har varit på jakt efter ett grått golv. Men det får inte se för billigt ut, ej heller för onaturligt. Och helt plötsligt så fann vi det. 30 gånger 60 cm stora plattor som i utseendet påminner om slät betong i en varm grå nyans. Yay! Och för att göra det smidigare för Classo som ska placera ut golvet med rätt fall så väljer vi smårutor i samma material och nyans för hörnet där duschen skall stå. Den mörkgrå nyansen valde vi bort senare.I samma butik hittade vi ett badkar med perfekta mått. Badkaret i gammal stil var inte alls som jag hade tänkt mig men nu får vi skapa badrummet kring det i stället. Här kommer skönheten på bild med en ivrig Bubba som for som ett skott runt i lokalerna. Att få bada som en drottning, det blir fint det! Jaha, då kommer man till blandare. Vad skall man hitta på för att matcha rätt i djungeln av hypermoderna blandare? Jo, man hittar en helt fantastisk skapelse som passar badkaret och som är riktigt dyr, skickar fram Bob som faktiskt är en affärsman och får 3000 kronors rabatt på badkar + blandare. En mer detaljerad bild kommer senare. Nu kan jag knappt vänta på att få se badrummet ta form. Först ska rör läggas och vattenburen golvvärme monteras, sen kommer det roliga- att få vara med att forma ett drömrum! Jag tänker mig tvättställ från IKEA med passande skåp, inbyggd toalett och en fin kristallkrona. Vi ska förhoppningsvis tapetsera en vägg och då har jag tänkt mig någonting från Sandbergs kollektion. Till exempel den här som heter Miko. Underbar!
Eller den här...Selma heter den. Så, vad tror ni? Kommentarer tack!



15 kommentarer:

  1. Anna-Karin17/1/10 21:38

    Badrummet lär ju bli skitsnyggt! Gillar verkligen översta tapeten. Vi fixar till i köket nu. Kakling klar, nu ska vi lacka om(läs rolla själva m skumgummiroller) luckorna blanka i blekgrönturkost, lite 50-tal sådär. Passar till svartvitrutiga golvet. Sen ska vi pimpa klart Harrys sovhörna också.
    kram

    SvaraRadera
  2. Verkar bli ett superläckert badrum. Kristallkronan gillar jag... Lite bubbel i ett glas... och i karet .... En väldans massa ljus och en dimmad krona.. Men kronan på verket får ju bli ett kort på paret... som ju är brukligt i rum som dessa.

    SvaraRadera
  3. mycket fint badkar! vi har ett riktigt sånt gammalt badkar i trädgården annars om du är intresserad? ;) bara lite ny lack och nya tassar så är de som nytt! ;)
    ungefär den platten du ska ha på väggen hade vi i köket i barnarp, satt med halvförskjutning. den är himlans snygg faktiskt!
    kommer nog bli kanon!

    SvaraRadera
  4. Jag röstar på den tapet nr2, selma eller vad hette den? Det kommer bli jättefint!!

    SvaraRadera
  5. ..den anonyme är ju jag..Thereze!

    SvaraRadera
  6. Ser jag fram emot att komma och titta på sen =

    SvaraRadera
  7. Åhh, det kommer att bli jättefint. Tapet nr 1 tycker jag var finast. Kram

    SvaraRadera
  8. susanne Söderberg18/1/10 10:45

    Badkaret är ju väldigt fint, och kaklet gillar jag, och den översta tapeten!! Du har god smak, samma som jag skulle vilja ha om jag hade hus.. Suck..

    SvaraRadera
  9. Susanne Söderberg18/1/10 10:47

    He he, alltså, jag skulle vilja ha en sådan stil i mitt hus, inte att jag önskar att jag hade god smak.. ;)

    SvaraRadera
  10. Selma !! Fint som bara den...ju !!

    SvaraRadera
  11. Fint ska det vaaaaaaaaaaaaaaaa
    Cissi :)

    SvaraRadera
  12. Badkaret och blandaren är verkligen jättefina!! Och så en kristallkrona till det hela. Vilket underbart badrum ni kommer få. Om man får rösta på vilken tapet så hamnar min röst på den översta.

    Åh, jag vill oxå köpa ett hus och renovera fint och sånt... Men i Kalmar... det har man inte råd med =(

    SvaraRadera
  13. Gu va fint det badrummet kommer att bli....pax för att komma och bada ; ) Gillade Miko tapeten mest, men den andra va fin den med....Kan man få låna med sig Byggare Bob till Telia butiken? det börjar bli en dyra affär....men vad gör man inte för att få en snabb dator!
    Kram, M Wulff

    SvaraRadera
  14. jag tycker om båda, men väljer tapet nr 2, bara för den är lite ljusare än den andra. Ni har ju lite mörkare golv och då hade jag valt ljusare tapet för att få en fin brytning. P tycker översta....
    // Miss white (syrran)

    SvaraRadera
  15. Åh vad fint! Gillar verkligen klinkerplattorna till golvet, urasnyggt!

    SvaraRadera