1.05.2010

- 5kg...

...eller nej.
Så var det ju inte i verkligheten. Men, när jag vaknade kände jag mig så nöjd och belåten över gårdagens "nya liv" att det kändes som om jag hade gått ner 5 kg. Den mörka verkligheten visade + 1kg på vågen men så är det ju i början. En viktig läxa är också att inte hålla på att väga sig hela tiden eftersom man lätt blir vilseledd och ibland nedslagen av de varierande resultaten som visas. Det går upp och ner hela tiden. Nu är jag så där halvhungrig men mår bra och motivationen finns kvar. Ikväll ska jag och Syster-Jenny gå på Anna-Gretas och äta Tapas och man undrar ju hur de står sig i kaloritabellen? Jag får försöka vara smart men det är inte alltid så lätt när man har en flaska rödvin mellan 4 ögon.

1 kommentar:

  1. Du är så duktig.
    Att väga sig ofta är bara frustrerande. Det kan pendla flera kilo bara på en dag. Det bästa är att ha en invägningsdag. Samma dag, samma tid, "samma" kläder.

    Anna Gretas... mums. Njut. Det får du. Och det finns ju massa goda tapas som även är bra kalorimässigt. Champinjonerna, musslorna och lamracksen är alltid standard på min tapastallrik.

    Massa pepp till dig. kram

    SvaraRadera