1.18.2010

Biggest Loser-inte här i alla fall =(

Måndag, dags att ladda om! Efter en helg med lite mer kalorier än tillåtet så står vågen på + 1 kg. Jävligt lustigt med tanke på att jag förra veckan var jätteduktig med både mat och träning. Det är ju fruktansvärt frustrerande att det inte händer något på vågen för meningen med själva grejen är ju att minska mitt BMI så att folk ser mig som en frisk person vilket inte är fallet just nu. Anyhow, midjemåttet har minskat med 3-4 cm. Det är svårt att uppskatta vilket som stämmer eftersom man har olika hållning, man drar i det olika hårt och så vidare när man mäter men det har definitivt gått ner ett par centimeter vilket borde vara en seger i sig. Nu är det bara 20 cm kvar. Easy peasy!Lyckas jag med detta kommer jag vara en superpingla i sommar. Tänk om man faktiskt skulle kunna sitta i bikini och må bra, utan att behöva gömma sig under en solhatt liggandes fastklistrad på solstolen eftersom magen trycks ner i resten av kroppen och man blir lite mer platt ut då. Det finns iofs viktigare saker att bekymra sig om i dessa tider än att folk ska se en som en sjukling. Jag vill skänka en tanke till alla Haitier till exempel. Helst hade jag velat åka dit och hjälpa till men man måste vara stark för det, och jag vet inte om jag skulle klara av att se all misär. Jag är tacksam för att det finns mycket människor som begett sig dit för att hjälpa till och även tacka alla rika människor som faktiskt valt att skänka pengar. Värd att nämna är ju mångmiljonär/miljardären Roger Akelius som skänkt en enorm summa pengar. Bra jobbat Roger!
Förutom att drömma mig bort om en fin kropp till sommaren och givmildhet drömmer jag även om att bilen ska börja fungera snart. Bubban drömmer om en Volvo C30 i sin nya favoritplats, dockvagnen från Kalikå

1 kommentar:

  1. Vad söt hon är i sin dockvagn =)
    Tänkte bara tipsa om Jem&Fix samt ...åh, vad heter byggaffären som ligger jämte Rusta och ÖB!!?? i Nässjö. Anyway, de har kanon erbjudanden då och då. Vi köpte kakel till köket för ...håll i dig nu... 79,90:-kvm! Pris för likvärdigt kakel i annan butik 230:-kvm
    Kan vara värt en utflykt ;)

    SvaraRadera