1.27.2010

So much to do, so little time...

Jag är inte längre strandsatt i huset eftersom vi fått låna pappas bil, det betyder alltså att vi köpte en bil som kördes i fem minuter och sen stannade. Tyvärr har vi inte lyckats återuppliva den. Men, som sagt, vi får låna en bil och nu kan jag röra mig fritt igen. Allt detta resande, till Taberg och tillbaka och ibland även Jönköping och Sandhem har gjort att jag blivit ännu mer inspirerad (ironi).Jag har gjort i ordning en skrivbordshörna och sågat och spikat lite. Här är hyllorna ovanför skrivbordet, som jag inte tänker visa idag eftersom det är belamrat med skräp. Lite ljusstakar, foton, en porslinsblomma och ett doftljus skapar arbetsro. Jag har plockat fram de fönster som vi ska integrera med toaväggen och nu ska de slipas, skrapas och målas innan de sätts in. Det kommer bli fint!Min favoritblomma, Blå Hortensia. Dör alltid efter en månad men jag kan inte låta bli att köpa dem. Fantastiska!
När jag ändå var på Blomsterlandet passade jag på att köpa en pärlhyacint......och en krokus, fräscht!Love it, or leave it!







1 kommentar:

  1. Härliga blommor och lökar...piffade också upp med lite tulpisar...från ica ifs....men fina ändå...man blir på bra humör av blommor helt enkelt :D Kram/Wulffen

    SvaraRadera