1.12.2010

Vi ska sy och vi ska fixa "tralalalalalalala"

Jag vaknade upp och kände mig kreativ idag! Inte nog med att jag börjat förvandla mina ek-hyllor till vitmålade hyllor jag har också börjat sy, för hand! Jag var återigen en sväng på Tyghusets Outlet för att fynda tyg i lördags. Fynd it was! 10 kronor metern på ALLA tyger. Tyvärr har det stängt nu men jag sitter här hemma med massa meter av vackra tyger. Det här tyget som är ganska grovt, men oerhört fint i både färg och mönster, köpte jag som en färdigsydd gardin. Det är kanske 4 meter tyg och det betalade jag 50 kronor för. Wehey! I alla fall så klippte jag av en bit idag och började sy ett nytt kuddfodral. Eftersom min symaskin är en antik modell tänkte jag att jag syr kudden för hand vilket också innebär att man får sitta ner och filosofera under tiden. Jag ska sy mer, det säger jag bara! Fantastiskt skönt för både kropp och själ. Att Bubban hela tiden ville vara med gjorde kanske inte saken lättare men vi hade kul och ingen stack sig på några nålar. Resultatet kommer senare!

2 kommentarer:

  1. Ja, tänk om man kunde sy... Va mkt snygga gardiner man hade kunnat gjort då! Måste ju komma ut på en fika hos dig nån dag! Är så nyfiken på erat hus!

    SvaraRadera
  2. Det är bara att komma! Och jag kan inte sy...jag bara testar lite...

    SvaraRadera