1.25.2010

Dödssjuk...

Jag är så otroligt förkyld (igen) och ligger helt däckad i röran. För ärligt, det ni ser på mina bilder är små ordnade inslag i vårt annars väldigt kaotiska vardag. Allt flyttas runt allt eftersom projekten fortskrider. Sågspån, flisor och macadam (kanske vanlig betong men macadam låter ju mycket roligare). Kläderna torkar inte i tvättstugan som i nuläget håller +2 grader så de hänger, ligger, är ihopknycklade lite här och var och Bubban sprider runt sina grejer precis överallt! Man kan bli stressad för mindre. Jag längtar så himla mycket efter att badrummet ska bli färdigt! Jag har blivit ombedd att visa lite före och efter bilder. Jag har bara före och nu bilder så det får ni hålla till godo med. Den gamla kökstapeten som nu finns i Bubbans framtida rum.
En styck snickare och det som snart kommer vara ett ljuvligt badrum.Den gamla, bevarade garderoben som ska svälja kläder och leksaker i Bubbans annars ganska minimala rum. "Istappar hänger ner från taket, det knastrar så skönt under mina skor"
Citat: Busungarna-Tomten jag vill ha en riktig jul



3 kommentarer:

  1. anna-karin26/1/10 11:08

    gillar verkligen tapeten!
    från vilket år är huset?

    SvaraRadera
  2. Ja, den är fin men passar inte riktigt in i min tanke om ett barnrum för Bubban! Huset är byggt 1944 och här finns det alltid plats för gäster, särskilt Blekingebor! Förresten så vill jag se bilder på era köksluckor. Det kändes som att den färgen du beskrev är riktigt läcker och lutar lite åt vad jag skulle kunna tänka mig...

    SvaraRadera
  3. Ojoj... det går framåt i renoveringen =) Visst finner man helt underbara tapeter när man börjar renovera?! Vi fann två tapeter bakom köksskåpen i vårt gamla kök: gula med smultron på + grön och vitrandiga. Helt underbart! ;)

    SvaraRadera