1.01.2010

Årets slut är kanske början på något nytt och fräscht

Okej, jag vet att jag ligger lite efter i tiden men nu så börjar jag komma ikapp igen. Gårdagen började med att jag försov mig och förlorade dyrbar tid för att kunna röja undan i huset. Jag flög upp och körde en panikstädning. Panikstädning funkar i alla lägen, från det allra mest stökiga till det lite lätt röriga hemmet. Du behöver:

-en garderob med mycket plats
-någon som du kan köra med typ: Ställ skiten där! Plocka undan den! Diska! etc.
-förmågan att hålla paniken borta

Så, vi slängde allt i garderoben och i kökssoffan. Byggare Bob fick ta hand om vår lilla SPA-avdelning i 5-gradiga källaren+ att han var min "någon du kan köra med" så att tunga saker hamnade ur synhåll. Sen var det dags för dekorering av matsalsbordet. Jag är Cajsa Warg- typen i alla lägen så jag "tager vad jag haver". Mormors porslin och bestick, sen alla prylar man har liggandes efter ett antal impulsköp på loppisar. Tillfredställelsen var på topp, man får visst användning för skiten man handlar. yay!

Så här blev dukningen tillslut.

Jag blev nöjd och gästerna blev nöjda. So far so good! När gästerna dök upp gick vi ut och åkte skridskor på den fina banan på Månsarps Idrottsplats. Nedan: Svetlana Ojilamenov.

Sen var det dags att placera ut de hemgjorda marschall-hållarna som är idealiska att tillverka i vårt underbara vinterväder.Tips! Dagen före festen häller du upp en hink med vatten i den höjd du kan tänka dig på lyktan. Ställ ut den över natten. Ta in den så att den får smälta lite och ta sen ut den igen och vänd på hinken så att isen åker ut. Ta da! En lykta!

Ta nu hand om er på årets första dag och kom ihåg att det endast är fantasin som sätter gränser!

2010- kanske det bästa året hittills





2 kommentarer:

  1. Karolina3/1/10 19:54

    Fy katten vad fint! Du kan verkligen konsten att ta tillvara det du har. Hoppas du fick en finfin nyårsafton och att 2010 uppfyller alla dina förväntningar! Stor kram!

    SvaraRadera
  2. Håller med Karolina ovan....Jättefin nyårsdukning!

    Du får mer än gärna komma ner till torpa och gå långprommenad med mig nån dag, Kram Wulffan

    SvaraRadera