10.01.2010

Börjar jag bli gammal??

Bob och Bubban sover på soffan och jag tar mig tid att sitta och surfa runt lite på nätet (fortfarande utan Facebook).
Inne på Aftonbladet.se ser jag att det står något om Kissie. Bloggerskan. Jag har ju bara varit inne några gånger på hennes blogg men av bristande intresse inte låtit det bli någon vana. Men i dag så gick jag in och kollade lite.
Här kommer åldern in i bilden...Är jag så gammal (29) att jag inte förstår varför hon har så många läsare? Är jag så gammal så jag inte förstår varför hennes liv betraktas som flärdfyllt, exklusivt och lyckligt? Är det bara för att jag nästa år fyller 30 tycker att hon ser anskrämlig ut? Smal som en sticka med världens största bröst, en näsa som påminner om någon japansk låtsasfigurs och brun som en pepparkaka samt läppar som är stora nog att täcka hålet i Titanics skrov.
Är det människor som henne som är ungdomars (ja, jag står i kö till ålderdomshemmet) idol? Är det hennes värderingar som gäller för barn i högstadiet och gymnasiet? Jag känner att jag blir lite matt av att tänka på detta. Jag skulle bara vilja ta med henne hem hit, sätta henne i soffan med en tallrik hembakade bullar och en chailatte (ja, det är hennes favoritdryck) och krama om henne. Kan man vara lycklig när man är så bitter redan som 19- åring?
Och i ärlighetens namn...är inte plastikkirurgins framgångar lite väl skrämmande? Ska vi inte åldras med värdighet? Visa hur vackra vi kan vara med hängbröst, orakade ben, stora näsborrar och åderbråck? Så, säg mig. Börjar jag bli gammal eller är det världen det är fel på??
Här ser ni hur hon ser ut!

4 kommentarer:

  1. Jag skall villigt erkänna att jag läser hennes blogg till och från. Varför? Inte en aning, för att jag har tid att göra det kanske.

    Jag tycker det är roligast när hon radar upp sitt "fullspäckade schema" varje vecka. Mån - fika. Ons - göra naglarna. Tors- träffa pojkvännen. Lördag - fest. Gaaah! Hur skall jag hinna med.. ;)

    SvaraRadera
  2. Jo, jag håller med att det är komiskt att hon är så "upptagen". Men samtidigt tragiskt att hon verkar vara en förebild för så många och samtidigt inte gör en enda vettig grej. Hon står ju för ett ideal som är helt vridet. Men den största frågan är ju ändå; VEM förutom hon själv då tycker att hennes utseende är attraktivt? Vilken man attraheras av denna lilla figur? Man kanske skulle skriva en uppsats i ämnet??

    SvaraRadera
  3. Men jag känner att det är lite "dokuspåpa" över henne. Jag tror att de flesta som är inne på hennes sida roas och lockas av det som lockat människor genom alla tider...Freakshow!!!
    Visst, finns säkert någon lite tjej som tycker att har ett spännande liv och som också vill se ut som en anka i nyllet med en härligt fräsch orange hudton...´
    Jag tycker även synd om denna lilla tjej, som är så sjukt självdestruktiv och skriker "se mig snälla, se mig" och alla ser henne samtidigt som ingen gör det. Stackars lilla Kissie!! /Jenni

    SvaraRadera
  4. Det är definitivt världen det är fel på. Kissie ser rent anskrämlig ut och verkar inte ha mycket som bor uppe i boet. Hon är tragisk från början till slut. Det är synd att hon får så mycket uppmärksamhet som hon får och har blivit en s.k "kändis", för jag tror att det gör att hon går ännu längre i allting i sin strävan efter att hon få behålla uppmärksamheten. Stackars flicka, var är henne föräldrar? Borde de inte ha gett henne så mycket självkänsla och trygghet under barndomen att hon inte ska behöva bli sådan här?

    SvaraRadera