10.26.2010

Smidig lunchmat...

Eftersom jag förstått att det finns själar därute som har svårt att hitta på lämplig lunchmat tänkte jag nu dela med mig av en av de godaste och smidigaste rätterna man kan fixa till på kort tid. Det är pasta med pesto och fetaost. Inte så svårt alls.

Börja med att inhandla pesto. (Lidl har en som är svårslagen (faktiskt!) Baresa heter märket. Köp sen fetaost (Arlas Apetina smakar inte så mycket får), oliver, körsbärstomater och vitlök samt spagetti. Koka spagettin, riv ner en vitlöksklyfta i durkslaget när du hällt av vattnet på spagettin, blanda i pesto, eventuellt chilipeppar, salt och svartpepar. Lägg upp i en djup tallrik och smula fetaost över. Lägg i några halvor körsbärstomater (soltorkade går oxå fint) och ät!. Gillar man inte fetaost kan man ta parmesan eller mozzarella. Smidigt som aldrig förr! Lycka till nu Jullan!

3 kommentarer:

  1. Heeeeej Louise!
    Mums det ser riktigt gott ut! Det får bli min lunch i morgon, tack för tipset!
    Stora kramen till dig:)

    SvaraRadera
  2. Tusen tack - det skall in i min receptbok!

    SvaraRadera
  3. Hoppas ni är lite inspirerade!

    SvaraRadera