10.16.2010

Deux

I dag för två år sedan låg jag som en klubbad säl efter att ha dansat hula-hula i 22 timmar till noggrant utvald pojkbandsmusik. Ja, jag dansade ju inte enbart, jag födde även barn. Bubban har nu bott med oss i två år och vi lär oss fortfarande saker om varandra.Sångstund och paketutdelning. Även en koll i tidningen för att se om födelsedagsbarnet fanns med. Det gjorde hon. Bästa presenten var ett inramat foto på ryttaren. Sammanlagd kostnad: 40 kronor. Tänk på det alla föräldrar, det är inte det mest kostsamma som är mest uppskattat!Det har varit en lååång dag. Många samtal har tålmodigt genomförts.Sen kom kompisarna. Det var skattjakt och dans runt käpphäst på trädgården. Fantastiskt fint väder fick vi denna dag!Glasståg fixade Bob i hop på gamla meriter och min hjälp. Häst och morot är ju lika med sant. Därför gjorde jag en vuxenmorotstårta i hästformat. Leilas recept med limefrosting såklart!
Det var smaskigt! Här med kompisen Otto, äldst i gänget och ordningsvakt. Här spilldes det inte en droppe utan rapport!Myspys! Efter fikat tog Bob tag i saken. Han radade upp barnen i soffan och satte i gång bion. Dagens film: Pippi flyger luftballong. En fantastisk dag för barnen! Nu börjar snart höjdpunkterna för morsan och farsan. Buffé med massa rödvin. Ha en trevlig lördagkväll!!

3 kommentarer:

  1. Åh grattis världens bästa Bubba!
    Och glasståget var ju verkligen ett tag sen man såg, nästan så man blir sugen på att fixa ihop ett själv och fira...eh att det är lördag eller något.

    SvaraRadera
  2. Bubba- Klubba hälsar och tackar! Jag hade aldrig sett ett glasståg innan jag googlade på barnkalas. Vilken fantastisk idé! Men jag gjorde ett till i dag och jag måste säga att jag begränsade mig rejält på det första. I dag var glasståget så proppat med godheter att jag höll på att fälla en tår. Jag tycker du ska be Lena göra ett till dig för att fira att du får komma hem nästa helg och förhoppningsvis sova en hel natt, det om något är en anledning att fira med glass!

    SvaraRadera
  3. Ser ut som om att ni hadde en toppen dag. Kan tänka mig att lillan var världens lyckligaste. Synd att man inte fick smaka på detta underbara tåg.

    SvaraRadera