10.05.2010

En liten sonett...

...eller kanske en liten limerick hade jag tänkt skriva. MEN, eftersom jag har ungefär 1000 bilder på datorn som bara ligger där och hotas av eventuell datorkollaps så tog jag tag i saker i kväll och skickade i väg ungefär 250 bilder för framkallning. Dock tar ju de flesta foto-firmors uppladdning jättelång tid vilket resulterar i att jag suttit i fyra timmar!?! och laddat, gjort fel, laddat om, korrigerat osv. Nu är jag helt slut och kom på att jag beställt bilderna i för litet format. Suck! Någon som känner igen sig eller har tips på ultra-snabba fotosidor här på nätet? Godnatt!

1 kommentar:

  1. hello där! fujifoto säger jag. jag har ett mycket smidigt tips. skapa en mapp på skrivbordet som du döper till "framkalla 1", 1:an bytar man sedan till en 2:a osv när det ska framkallas nya foton. i en ny mapp, "framkalla 2" då alltså. jaja. när du sen skapat mappen så går du igenom album för album i låt oss säga kronologisk ordning. de bilder du vill framkalla kopierar du till framkalla mappen. när du är klar med bilderna du vill framkalla så laddar du bara upp hela mappen och det går supersmidigt. det bästa med detta system är att du kan solla och sortera bilder när du har tid för det och du behöver inte göra allt på en gång!
    pöss pöss -j

    SvaraRadera