10.20.2010

Babyfötter?

Då var det dags för första bloggtestet här i huset. Jag har köpt starka grejer på Ullared!? som jag för säkerhetsskull googlat och funnit att man säljer på hälsokostbutiken också. Det är en japansk produkt som heter "Babyfoot" och ska ge bebislena fotsulor.

Vi är antagligen många som mörkar att våra fötter ser ut så här utanför strumpans skyddande atmosfär. Jag tycker egentligen att det är smaklöst att lägga ut en bild på sin skrovliga lem men ni måste ju se före och efter resultat om det här testet ska ha någon verkan. Så, här är min högra fot, rätt raspig och hård. Nu sitter jag med små plasttossor på var fot och det luktar väldigt starkt, men känns bara blött. Två timmar ska de sitta på och nu har jag bara tjugo minuter kvar. Under tiden passade jag på att titta på min absoluta favorit på tv just nu, nämligen danska tv-serien Förbrydelsen, eller Brottet 2 som den kallas. SVT rules! (dessutom fick man i dagens avsnitt se en blond, dansk man spritt språngande välhängd!)

Så här ser kitet alltså ut och om en till två veckor kommer de döda hudcellerna att kunna peelas bort med skrubbvantar eller lliknande. Jag ser framför mig hur mina fötter transformeras till små askungefötter (tyvärr står det inget om att kuren krymper min 40:a till en 38:a men den som lever får se)

I med fötterna i tossorna och på med strumpor! Annars läcker det starka ämnet ut och fläckar golv, mattor och andra textilier!? Vi får se om jag har några fötter kvar i morgon.

Så här ser det ut i förpackningen. Hoppas nu att det finns en liten bebisfot innanför alla hårda och sprakande hudlager!!

6 kommentarer:

  1. Än så länge är fötterna kvar...

    SvaraRadera
  2. Har hört att det finns folk som smörjer fötterna med psoriasis salva för att bli av med överskottshud... / Carro

    SvaraRadera
  3. spännande!!!

    SvaraRadera
  4. Oii, det är nästan så jag slutar gillar dig ;)

    SvaraRadera
  5. Om du inte blir nöjd med resultatet kan du ju alltid komma på pedikyr hos din närmaste nagelterapeut ;)

    SvaraRadera
  6. Vad kostade Baby foot på ullared? :) Blev du nöjd? är det en prdukt du kan rekomendera?

    SvaraRadera