10.26.2010

Farligt med VAB...

Varför är det farligt då undrar ni? Jo, men är det så att man är hemma för vård av barn och själv är lite krasslig så är varje ursäkt en god ursäkt för att få frossa. Så, lite snor i min näsa är lika med fritt fram att äta allt, sådan är min karaktär och det är den jag oftast är oense med.

Efter att ha kokat fläsklägg, ätit kålpudding och potatis samt druckit lite coca-cola satte sötsuget in (jag dricker för det mesta cola light, det är dumt) och jag började plöja skåpen. (Snälla, skriv nu och berätta om ni känner igen er i detta för det är trots allt tjejen i inlägget som skriver det här brevet och hon behöver hjälp!)
Jag hittade inget förutom ett recept på Leilas kladdiga kladdkaka. Mmm, smet är gott. Färdig kladdis med. Baka, baka liten kaka. Så här fin var den innan jag satte den i ugnen:

Tyvärr använde jag en alldeles för liten form (en bra idé att följa måtten m.a.o.) och kladdkakan blev sprängd i ugnen. Förutom mycket kladd överallt fick jag ha den inne i 30 minuter mer än vad receptet angav. När den väl svalnat till sig och stabiliserat sig såg den ut som mocka, komocka. Men, det var gott som bara den! Bubban gillade det också! Vi kanske skulle vara sjuka oftare!

En chokladpuss till alla friska och sjuka därute!

6 kommentarer:

  1. Eeeh om någon känner igen sig.. Jag har precis smällt en chokladkaka.. Det är ju Housekväll var min ursäkt : ) Take care, stumpan
    Hälsningar din gamla studiekamrat, Caroline

    SvaraRadera
  2. Jag plöjer i skåpen allt som oftast men det är väldigt sällan det resulterar i en smarrig kladdkaka.

    Jag kan känna mig lite avis på ditt driv louise. Vare sig det gäller att slänga ihop en chokladkaka eller renovera ett hus. Jag har viljan, amibitionen... men drivet, det saknas allt som oftast.

    Hur som helst. Jag diggar dig. Och en kladdkaka behöver man aldrig få dåligt samvete över :)

    Kram på dej!

    SvaraRadera
  3. Vad glad jag blir för att ni finns! Tack!

    SvaraRadera
  4. Här blir det plöj i skåpen och kladdkaka minst en gång i veckan.. Fattas alltid ägg dock så våra grannar undrar nog varför jag kommer och ringer på runt nio på kvällarna. Då är sötsuget som starkast och min karaktär som svagast ;)
    Häromsistens blev det chokladbollar, smidigt insåg jag, tog bara en 5 minuter att slänga ihop... Men det funkade det med = livsfarligt.
    PÖSS

    SvaraRadera
  5. ....jag måste erkänna, jag äter upp barnens överblivna lördagsgodis när sötsuget sätter in på kvällarna...i smyg. Det har till och med gått så långt att på väg hem från jobbet köper en chokladbit för att sedan i panik smussla undan pappret (hoppas ingen öppnar mitt handsfack i bilen) Om inte detta är definitionen av en sugarjunkie please tell what is?! ;D

    SvaraRadera
  6. Bubban å kladdis!!Gillar jag!
    Snart dax att hästsnacka med Bubban.Hehhe

    SvaraRadera