10.12.2010

The Flood by Take That

En dag i mitten av Juli 1995 stod jag på en ö i södra England och blickade ut över oändlighet av fält. Jag hade precis avslutat samtalet med min syster som ringdes från en telefonkiosk med ett ytterst komplicerat telefonkort som hade införskaffats från STS Språkresors kontor. Det var sant. Robbie Williams hade hoppat av Take That. Från och med den dagen har jag i mitt innersta alltid hoppats på att de skall återförenas i orginal. Jag har drömt om det, jag har diskuterat det med personer som inte tycker om Take That och personer som gillar Take That. Jag har varit tvungen att skämmas för att bandet är en del av min historia samtidigt som jag alltid stolt har proklamerat att Take That är bandet som gör mitt liv komplett. En aning pretentiöst? Ja. Är det sant då? Utan tvekan.

Det lilla tomrummet som envist gjort plats i min blodpump fylldes igen då jag i helgen fick lyssna på Take Thats nya singel "The Flood". Samma upprymmelse och känsla av seger fyller varenda blodkärl i min kropp och jag älskar livet, igen. Jag längtar efter att få spela skivan i bilen och susa fram på vägarna som jag gjorde i mitten av nittiotalet, då på min lila och vita cykel med en stor freestyle i jackfickan.


Då trodde jag att jag hade fel, att de kanske aldrig skulle återförenas Eller att de faktiskt kanske inte så var bra. I dag drömmer jag kanske om lite mer allvarliga saker och tänker i min enfald att jag antagligen har fel. Men jag hoppas att jag en dag, precis som nu, får rätt i den frågan också.




Ta hand om er och fortsätt drömma!

5 kommentarer:

  1. Åh Lollo, Take That. Vilka minnen, även om jag inte var riktigt lika insyltad som dig kanske.. åh Robbie Williams då, såg hans konsert på Ullevi och jag kan svära på att vi fick ögonkontakt. Bäst var dock Soffa som köpt jordens största öronproppar och säger följande; "Åh kan inte det där jobbiga förbandet sluta spela nu!!" Då hade Robbie gått på och kört 2 låtar redan...:)

    SvaraRadera
  2. Hahaha! Ja, Ullevikonserten är en klassiker! Särskilt när han sjöng Back for good!!
    Jag fick ingen ögonkontakt då dock, men det vet du ju att jag fick i Kiel -95!! Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. vem är mästerfotografen?? Måste bara säga igen DU rör inte ROBBIE, han e min!
    Kram Tina.B

    SvaraRadera
  4. Tina, det är lugnt. Nu har jag siktet inställt på Mark Owen igen, han verkar ju vara typen som strular lite vid sidan om. Det är å andra sidan inte jag...Nog är det du som är fotografen alltid...men jag har ett snyggokort på dig taget vid samma tillfälle som jag ska visa här någon dag!!

    SvaraRadera
  5. What, fick jag vara med i leken?? Det kan du visa mig nästa gång vi ses! Hoppas ni får en toppen helg, vi ska iväg & hångla lite... När gjorde man de sist??? Kram

    SvaraRadera