10.02.2010

Officially; The End of youth...

Så går man och lägger sig strax efter nio en lördag. Det är inte vilken höst som helst, utan ålderns höst tydligen.

I vilket fall som helst kan jag skylla på att det varit en slitsam dag. Eftersom Bob slipat golv hela dagen var det bättre att jag och Bubban stack i väg hemifrån, helst länge, som Bob sa. Så här såg golvet ut när jag lämnade huset i morse. Fint med ljusa golv!

Said and done. Vi åkte till en av de två ljuspunkterna i samhället Skillingaryds almanacka. Höstmarknaden. De har en loppislada och där hittade jag en fin liten korgstol till lill-fisen. Den ska få bo ute ett tag så att den blir härligt gråaktig och sliten. Sen hittade jag en kopia av "Nattvarden" av Leonardo Da Vinci på hård papp som även den åkte ner i min medhavda loppisfyndsväska (proffs).

Bubban med klubba, korgstol och symbolisk tavla på vagnen.

Jag hade även med mig tre fjärdedelar av familjen Sandén/Dyyk och även där fick man med sig fynd hem i form av en liten pall med fårskinn på. Marknadsgodis och småplock hör marknad till och det kunde vi ju inte förbise.

Ja, han har ju rätt! Foppatofflan är verkligen ful!

Mr. Little Sandén ser till att Bubban håller sig i skinnet.

Så vi åkte hem, glada i hågen (Bubban är inne i en riktig trotsperiod just nu och hon är riktigt irriterande men när vi åkte hem så sov hon, därav min hågade glädje) med massa extra energi i kroppen efter att ha käkat brända mandlar och pepparmintskyssar så det stod härliga till! När vi kom hem efter en utflykt på sju timmar hade vi med oss pizza hem till en trött och dammig Bob som slipat våra fernissade trägolv i lika många timmar. Nu tror jag ändå att ni förstår att jag vill sova, djupt och länge! Det tycker jag ni också ska göra! God natt!

3 kommentarer:

  1. HAhahaha! Fantastisk skylt! Jag hade köpt bara för det och jag har inga, och kommer aldrig ha några, foppatofflor.

    SvaraRadera
  2. Hihi! Jag tänkte på dig när jag såg den och såg för mig själv hur du, traditionellt marknadsklädd med hatt förstås, tog upp din fina systemkamera och klickade några gånger. Nu var du ju tyvärr inte där så jag fick sköta det i stället!

    SvaraRadera
  3. Vad fint! Ja, så skulle det helt klart ha varit. Hatt och solparasoll. Precis så.

    SvaraRadera