10.17.2010

Det är jobbigt med kalas...

I bland önskar jag att jag inte var en sådan gottegris och lite mer avspänd när det gäller partaj. Tänk om jag bara kunde nöja mig med att köpa en påse kanelgifflar, ett paket Ballerinakex och lite saft när det vankas kalas. Tänk om vi hade ordning i huset så att man slipper börja städa som en tok 6 timmar innan gästerna kommer och vara färdig precis när de stiger över tröskeln. I vilket fall som helst har det varit en mycket trevlig helg. Väldigt intensiv, men trevlig. Bubban har öppnat paket efter paket och fått massa toppengrejer. Nu kan vi lägga undan några och slå in igen, som julklappar. Eller kanske inte.
Summa sumarum: det är jättekul med kalas men ännu roligare att lägga sig i soffan med en äkta Bocadillo gjord på resterna från gårdagkvällens tapasfest. Och ett glas rött. I bland leker livet precis som jag vill ha det!

3 kommentarer:

  1. Låter som jag.. Kalas = Stress
    Men det var supermysigt i alla fall
    kram

    SvaraRadera
  2. Du inspirerar mig vännen! Varför inte fejjan längre?? Kram Annica Roos

    SvaraRadera
  3. Åh Annica! Tack! Jag fick lite kortslutning, men är nog på väg tillbaka snart...

    SvaraRadera