10.03.2010

Tapetsera mera!

Måste bara säga en sak till. När vi lämnade tillbaka slipmaskinen i dag passade vi på att spana in lite tapeter som vi ändå måste klä väggarna i. Jag älskar Sandbergs tapeter och vill gärna hitta något som känns lite klassiskt/ allmoge. Bob fastnade direkt för den här tapeten:

Miko heter denna. (Ni kan säkert lista ut att jag tagit bilden på dataskärmen, jag gillar nämligen inte att lägga in bilder från andra sidor. Vet inte om det är tillåtet eller ej!)

Jag tycker också att den är fin. Den är varken klassisk eller allmoge utan kommer från ett japanskt bokomslag. Men man skulle kunna tänka sig att det fanns något liknande i slutet på 18oo- talet, eller hur?

När vi pratade med damen vid informationsdisken sa hon att de hade tapetdagar och erbjöd kunder 20% rabatt på utvalda tapeter. Vi fick ett kort och i grunden på det fanns ett så gudomligt fint mönster att jag nästan tappade andan. Och ja, det var en tapet. Så här såg den ut:Arthur heter denna och kommer från Sandbergs senaste kollektion.

Underbar! Den har en krämigt vit botten och silverfärgat mönster i form av bland annat ekollon, kronor och treklöver, som jag dessutom samlar på! Den måste det nästan bli även om jag hade tänkt mig något blått i sovrummet. Vi spanade även in den här:Den kommer från Boråstapeters kollektion Anno 1905. Den är naturligtvis mycket finare på riktigt men jag är lite rädd för internetpolisen så jag tar ett av mina egna kort i stället.

Här ser ni vad mycket vi har att grubbla över. Vad tycker ni förresten?

God natt!

4 kommentarer:

  1. Röstar på Arthur jag!

    SvaraRadera
  2. Ja, den är ju fantastiskt fin! Men jag är ju ändå ute efter lite färg men den fanns inte i någon bra förutom den ljusa. Det är ett gissel det här!

    SvaraRadera
  3. Erat hus kommer ju att se ut som mammas och pappas, bara lite större och inte lika dragit... Fast deras tapetar ÄR från 1905 ;)

    Pöss på dg snuppan!

    SvaraRadera
  4. Sitter just nu & bläddrar i min underbara bok Ljust&lantligt av Anna örnberg.
    Vad se jag jooooo den tapet som du lagt ut här den från Borås kollektionen :)
    Kram Dyykan

    SvaraRadera