10.04.2010

Cinnamon Bun Day!

Jag älskar att ha en bra anledning att baka. Därför tackar jag vem det nu kan ha varit (bagaren kanske) för att man gör en vanlig oktoberdag till något riktigt festligt. Jag kunde inte hålla mig när jag kom hem utan bakade till 4 stor-bullar typ Butterkaka fast med enbart kanel-smör-sockerfyllning. Jag ska skicka med en av dem till Bobs jobb i morgon så att hans arbetskamrater förstår vilken underbar kvinna som står bakom hans framgångar.

På tal om bullar. Jag gillar ju Biggest Loser eller andra program som visar hur folk går ner i vikt. Min högsta dröm vore uppfylld om Jillian Michaels, från amerikanska Biggest Loser, skulle stå utanför dörren och be mig springa för kung och fosterland i några veckor. Då skulle det ju inte finnas några ursäkter längre (som typ kanelbullens dag). I vilket fall som helst så tittade jag på den svenska versionen i dag och satt och småfnittrade mest hela tiden. René är en av mina favoriter, han säger så mycket roligt och så verkar han vara snäll med. I like! Sen är det ju så att en av tvillingtjejerna, Linn, praktiskt taget är släkt med mig. För det första kommer hon från Vaggeryd, bara det gör ju att vi är, typ, grannar. Sen råkar det ju vara så att hon är ihop med min kusin (kanske ska ringa och kolla så det inte har hänt något, hon var nämligen väldigt snygg när jag såg henne senast!). Båda tjejerna har ju bästa dialekten (eller hur?) och så är de så där härligt fnissiga och glada. Jag håller naturligtvis alla tummar jag har för att en av dom ska vinna. Ska bara flika in att när jag träffade Linn för första gången på Bubbans dop så tyckte jag att hon var väldigt vacker, med en fantastisk utstrålning, trots sin vikt. (Jag avskyr egentligen uttrycket trots i sammanhanget, vilket många använder flitigt trots att det verkligen sårar att höra en sådan kommentar, även om den är välment!). Det sitter nämligen inte i kroppen, skönheten kommer (som bekant) från insidan. Fin inne, fin ute. Så det så!Den här kakan kanske inte är så jättefin på utsidan men den smakar ändå väldigt gott. Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar