10.10.2010

Lugna gatan...

...har det varit här i helgen. I går började vi ta itu med det som jag hädanefter kommer att referera till som "djävulens påfund", alltså strukturtapeter från 1980- talets början. Det finns antagligen inget smidigt sätt att bli av med dem och har ni en beprövad metod att dela med er så är ni naturligtvis tvungna att skriva det här!

För att runda av lördagens slit bjöd jag in min kära vän Jenny på lite lördagsbuffé. (Bob var på hockey och för er som inte vet så hejar vi i detta hushåll på HV71)

Eftersom jag inte visste vad jag skulle bjuda på och mina tankar malde om och om igen så löste sig det problemet av sig självt när jag kom in på stormarknaden. Det första jag stötte på var nybakat bröd. Med utgångspunkt från de baguetter jag valde ut fick jag sen improvisera vad som skulle ackompanjera dessa. Det blev handskalade, fina räkor i lag, vindruvor, avokado (som visade sig vara för hård), bästa majonnäsen i världen (Hellmans, som inte smakar parfym som sin svenska motsvarighet), kokta ägg och sötpotatispommes frites som bara blev till för att jag hittade de små rötterna i kylen och tyckte att de kunde få en chans att visa vad de går för. Snabbt som attan hade jag således kompat i hop en mycket trevlig lördagsmiddag som uppskattades, mycket!
Om jag dricker vitt vin så blir det Lindemans Chardonnay, så det så. Nästa gång ni inte vet vad ni ska bjuda på, bjud på plockmat. Det är fantastiskt gott och trevligt att sitta och småprata till! Ta hand om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar