5.01.2010

Veckan i bilder...Och idag, tävling!

Hemsk rubrik men av någon oförklarlig anledning har jag inte hunnit med att sätta på datorn mer än två gånger den här veckan. Jag bjussar på lite bilder så får ni själva räkna ut vad jag sysslat med... Bubban hälsar på 97-åriga gammelmormor på hemmet i Skillingaryd och passar på att bjuda alla pantertanter på en riktig show i form av "hoppa,klättra,dansa,skratta"- showen.
Jag har flytt fältet (hehe) för att slippa renoveringsbestyren hemma och sökt mig ut på landet. Där våren finns. På riktigt.
200 Meter. Det är avståndet jag behövde röra fläsket för att få se och höra marschorkestern och kören sjunga in våren. Hurra för den traditionen!
Idag var det Skillingaryds marknad. Så, jag styrde för andra gången den här veckan kosan mot det lilla samhället för att fynda lite. Här en underbart söt pajform i pastellig blå färg för vårens- och sommarens bärpajer.
Det finns två saker jag letar efter på marknader och båda sakerna finns i de här påsarna. Den som gissar rätt först vinner en fin och väldoftande liten grej. Kom igen!
Bubban fick inte hänga med på marknad på grund av spy. Stackaren! Men, hon fick spräckliga Foppatofflor av mormor samt en gasballong i form av en nyckelpiga av morsan a.k.a mig själv. Pussen!
Efter en MER (ja, med socker och allt!?) och några kex (ja, med socker och vetemjöl de också!?) och en Alvedon Sup (funkar bäst!) så var ju Nyckelpigan jätterolig att springa runt med!
Jag bakar inte i något annat än Rostis Margerethe-skålar. I dag utökade jag min samling med en 3 L gräddvit skål. Lyx!







3 kommentarer:

  1. Hyacint :)
    Kram Cissi

    SvaraRadera
  2. Läste inte hela meningen.
    Men får jag ett vax ändå? :)
    Kram Cissi

    SvaraRadera
  3. Hahaha! Du är go Cissi! Kram Julia

    SvaraRadera