5.19.2010

Trädgårdsplantering pågår...

Jaha, nu när solen tittat fram är det bara att släpa sig ut i trädgården och försöka ordna allt till rätta. Det tar tid och är fysiskt krävande. Men, jag älskar det! Jag ska alltså förvandla vår kala fotbollsplan till lummig torpardröm. Låter inte det som en utmaning?

Jag var ute i ett exotiskt ställe som heter Hacklarsbo och avverkade lite träd för att plantera ut dem i vår trädgård. Vem vill betala tusentals kronor om man inte ens vet om det växer?

Jag tog ett litet körsbärsträd, fyra rönnbärsträd samt två lönnträd. Nu håller vi bara tummarna för att de tar sig. Jag fick även med mig lite torparblommor från husfrun i Hacklarsbo, nämligen två sorters gullviva och blåklint. Det kommer blir så fint!Fotbollsplan becoming torpardröm?

39- gradig Bubba försöker bli nya Ernst. Så här glad blir man om man provsmakar Hacklarsbo-jord. Inte kul när det krasar mellan tänderna.

1 kommentar:

  1. Ja, det är sjukt exottiskt där ute. Snart upptäcker väl tyskaran och rysssarna det... Tur mamma har dig att diskutera träd och ogräs med när hennes barn envisas med att leva i asfaltslandet. Hoppas på en prunkade berså när jag kommer på sensommarebesök i augusti!

    SvaraRadera