5.26.2010

SATC 2

Så, då var den sedd. Två och en halv timmes njutning. Jag vill ha alla kläder, alla solglasögon, alla väskor och alla andra accesoarer som visas i filmen. Jag vill ha Liza Minelli på mitt bröllop, en svit på ett flygplan, en irländsk nanny, Aidan i en ask, kryddmarknader, Mirandas frisyr, Carries hårfärg, den nya lägenhetens walk-in-closet och jag vill bo på Manhattan.

Att få gå på smygpremiären av filmen kostade lite extra men i gengäld fick vi liten buffé innan filmen med himmelskt goda små bakelser i sann Sex and The City-anda. Väl på plats i salongen fick alla en goodiebag fylld med diverse godsaker som t.ex bodybutter och läppglans från Body Shop och en Geisha chokladkaka. Me likey! Vi fick även bröd, jätteroligt ändå tills korkade bruttan jämte mig sa till sin kompis att hon inte fattade varför man fick bröd i påsen.

- Bröd är ju inte nyttigt. Man blir ju tjock av bröd.

Hellre tjock om magen än tjock i huvudet.

Så, till storyn. Jag skrev tidigare om min version av filmen här och utan att avslöja för mycket kan jag säga att min version inte var helt sann. MEN, filmen var otroligt rolig och snygg och bjöd på oerhört mycket mer skratt än den första filmen. Jag vill se den igen och igen. Vi blev också fotade av nätets lokaltidning Jnytt och den bilden ser ni här! Jag är nöjd. Nu ska jag drömma om New York.



1 kommentar:

  1. ....man blir ju tjock av (för mycket)bröd... !!!

    SvaraRadera