5.31.2010

Trädgårdsplantering pågår fortfarande...

Om en sisådär 15 år kanske jag har trädgården jag drömmer om. Nu har jag i alla fall planterat och flyttat på lila syréner, en helt obarmhärtig behandling, men det sägs att de är tåliga. Det är en av anledningarna till att jag vill ha många syréner, växtzonen här är inte så bra och huset är byggt på en sandig rullstensås. Hej, naturlig dränering! Den andra är att det inte finns någon annan växt som är så vacker och doftar så gott.
Jag har också planterat klätterrosen New Dawn som förhoppningsvis ska murra till trädgården lite och växa runt det fula staketet som finns. En billigare och kanske mer rofylld lösning än att bygga ett nytt. Nu håller vi tummarna för att mina ogröna fingrar har skänkt en välsignelse till de stackars växterna som aldrig kunnat ana att de skulle möta sitt öde hos en trädgårdsfantast som inte bryr sig om konventioner och regler när det gäller plantering. Tjohej!

Åh. Men. Väx upp för fan!

1 kommentar: