5.02.2010

Världens bästa syrra har jag. Tra lalalala!

Min syster har alltid popat upp mig och min klädstil. När jag var yngre hängde jag alltid i den klädbutik som hon började sin karriär i. Jag fick hjälp av alla i butiken att välja nya, fina kläder som passade mig och mitt humör. Jag var ganska frän emellanåt även fast jag vågade mig på egna kreationer och mixar av stilar. Några exempel är:

- Våfflat hår med en tofs utsickande från tinningen med ett vinterpannband som funkade året om som en underbar accessoar. Jag valde mellan det kornblå och det ljust turkosa.

- Mina vita pyjamasbyxor med neonfärgade prickar istoppade i mammas bruna vinterstövlar var skönt att hålla balansen i på det rullande gruset när våren var på intåg

- Roxette inspirerade och fascinerade mig. The Look var favvo-låten. Jag brukade stå mellan rummets fyra väggar, klädda med strukturtapeter, och sjunga tittandes in i spegelväggen byggd av 16 små speglar. Dresscode? Jo, Syrrans bikini, pappas skinnjacka och halva tuben av brorsans hårgelé för att få mitt axellånga, bruna hår att se ut som Marie Fredrikssons stubbade, blonderade. Vilken utmaning!

I vilket fall som helst så blir man vuxen och får sällan eller aldrig paket om man inte fyller år. Detta betyder att min syster allt för sällan ger mig kläder MEN hon shoppar åt Bubban och det är inga dåliga grejer. Nu senast fick hon bedårande kläder från danska Pomp de Lux. En ljusgul/vit vid, kort klänning, en matchande mjuk tröja samt ett par puderrosa strumpbyxor med vita prickar. Jag och Bubban är överlyckliga! Tack Syrrellyrran!Alla fina etiketter och tags gör en riktigt sugen på att handla mer.
Lyxigt förpackat i en vit påse med guldprickar. För att komma till deras webshop klicka här.

1 kommentar: