5.28.2010

The room for a bath...

...är inte kaklat än. Inte färdigt på länge. Och idag fick jag nästan rucka på mina planer med att ha tapet på en vägg. Jag gav vika för de negativa kommentarerna för att sedan komma igen och bestämma mig för att jag ska tamejfan ha en fin tapet på en vägg i mitt fina badrum. Blir den ful kan man byta, det kan man inte när man har kaklat en vägg. Man tröttnar säkert på tapeten även om den håller sig i tiptop-skick, då sätter man upp en annan. Bubban kommer inte få leka med vatten vid handfatet, vill hon leka med vatten får hon göra det i badkaret, på badhuset eller utomhus. Det är jobbigt att kämpa på och vara bestämd när man vet att det man vill ha är en aningens otraditionellt, men vill man så går det! Så, nu blir det tapet, någon gång i framtiden i alla fall.

4 kommentarer:

  1. Nu har inte jag läst tidigare kommentarer som ev har varit lite neggiga men som gammal "färghandlare" så kan jag åtminstone ge dig tipset att lacka tapeten med en vanlig färglös klarlack ovanpå. Då rinner det mesta av vattnet av och du slipper få fula vattenfläckar. Vanlig vattenbaserad klarlack, finns på matt eller högblank!

    SvaraRadera
  2. Jag tänkte ha en glasskiva över handfatet...det borde räcka väl??

    SvaraRadera
  3. Lyssna nu Lollan på Färghandlarn !!! =) Kakel är ju jätte fint ju...eller annars lack !! Snyygt Blir det vet jag...Det är ju rätt litet ju ....mycket skvätt och vatten blir de....tänk på kanterna vid glasskivan ....Fyra nyanser av brun kommer de bli av allt stänk...jag vet hur det ser ut efter när barn mellan ca 5- 10 har bara borstat tänderna !! skvätt skvätt...

    SvaraRadera
  4. hahahah fiafis...amatören har sagt sitt !!!Kram
    Sofia står får visdom....NÄSVIS brukar jag kalla mig....hahahaha

    SvaraRadera