4.26.2010

Ingen rast, ingen ro...

Ursäkta det långa avbrottet men jag har händerna fulla med allt möjligt just nu, typ:
-Först och Främst botar jag mitt huvud efter de otal drinkar jag fick i mig i lördags för att fira att Hv71 vann SM-guld. Wow!
- Jag är hundvakt åt världens finaste och gosigaste Batman, jaktlabrador som tyvärr är halt.
- Jag försöker hålla reda på Bubban. Bäst att kolla så hon ligger i sin säng för helt ärligt vet man inte riktigt var man har henne nuförtiden.
- Jag hade celebert besök i helgen, Betti från Ronneby, som naturligtvis var tvungen att uppassas som den drottning hon är. (det var hon som tvingade mig att dricka så mycket i lördags)
- Jag cyklar jävligt mycket just nu. Jag har stått stilla på viktfronten och det är stor Unlike-knapp på det. Så, jag tog tjuren vid hornen och köpte mig en cykel. En fin, gräddvit sak med vilken jag susar genom skogar på väg till- och från jobbet vareviga dag.
- Jag tittar på badrummet som nu verkar ta form på riktigt. Väggar är uppe och enligt rykten ska kakel och klinker upp nästa vecka. MEN, det har vi inte sett än så låt oss inte hoppa högt av glädje än på ett tag.
- Försäkringskassans papper måste fyllas i. Och har man glömt att anmäla en VAB-dag samma dag som man är hemma blir det problem. Problem som tar lång tid att reda ut. Jag fattar ingenting!
- Jag samlar fortfarande ihop lite grejer till Lettland. Vet ni egentligen hur fattiga de är där? Och hur jag blir fullkomligt vansinning på att man fortfarande bara bryr sig om Elin Woods och Prinsessan Madeleine när man som vanlig lettisk medborgare tvingas byta till sig mat, om man nu har något att byta med vill säga, för att överhuvudtaget kunna bli mätt. Bisarrt och lustigt att de 40 minuter med flyg från Stockholm har gått tillbaka till naturahushållning och feodalsamhälle.
Så, en liten sammanfattning och ändå har jag inte fått med allt. Ta det lugnt!Bob lämnar, jag hämtar. Bubban bara skumpar med. Livet är gott!

1 kommentar:

  1. Har du skrivit om insamlingen till Lettland innan? Vad ska samlas in och med vem eller hur skickas det? Bidrar gärna med det jag kan...

    SvaraRadera