4.18.2010

Vintage Stories By Kappahl

Jag hade totalt glömt bort premiären av denna kollektion till både vuxna och barn men blev påmind då jag fick se den fina klänningen Bubbans gudmor införskaffat till ett annat potentiellt gudbarn, nämligen Ariella. Jag fick snabbt som tusan bege mig till A6 för att se om allt tagit slut. Det hade det inte. Jag var i himlen. Kläderna ska vara inspirerade av 50-tals mode och jag fick en härlig sommarkänsla i magen när jag såg kläderna. Jag älskar grönt i allmänhet, mintgrönt i synnerhet. Den här dräkten fick Bubban, och visst bär hon upp den?Det fanns även kläder till mig. Trodde jag.
Jag som ändå har kämpat lite med min vikt den här vintern trodde ju att jag äntligen skulle kunna köpa en oelastisk klänning. Jag tog två strl. 46 med mig in i provrummet, tänkte att jag kan ju byta till en mindre storlek sen, och upptäckte att jag har helt fel proportioner. Synd, för jag undrar hur många som kan ha dessa kläder egentligen. Jag blev sur men bestämde mig ändå för att tänka över saken. Kanske kan man köpa en för liten klänning och ha som mål att komma i den till sommaren. Har jag gjort det förr? Absolut. Men har det funkat då? Nja, sådär. Men som sagt, tänka på det kan man ju! Jag såg tyvärr inte vintagekläder för små killar. Men det kan vara för att jag inte letade. Kolla in utbudet här:
, tummen upp för kläder till små tjejer. Tummen upp för designen på damkläderna i samma kollektion men en extra lång och tjock tumme ner för att designerna återigen glömt oss tjockisar som faktiskt också vill vara fina. Visst kan jag sluta äta men om det hade varit problemet från början hade jag inte haft problemet med för små kläder nu. Så enkelt är det faktiskt inte om man inte får nån tablett då förstås.
Ha en trevlig söndag! Själv tar jag med Bubban på en cykeltur på min nya "vintage" cykel.
Love, love, love!

3 kommentarer:

  1. Åhhh så fin.,vill ha.,till Tessan me
    Kram kram Cissi

    SvaraRadera
  2. Gillade verkligen en av klänningrna, måste åka och prova...tack för tipset =)
    Måste bara dela med mig av detta...såg filmen Soroya M i helgen. Har ni inte sett den, gör det ! Så bra men så hemsk.

    SvaraRadera
  3. Kämpa på Louise, visualisera dig själv i den ljuva sommarklänningen varje dag så kommer den sitta som ett smäck lagom till midsommar. Jag tror på dig! Men glöm inte bort att du är vacker precis så som du är, jag känner få med samma utstrålning och glöd som du har. Stooor kram!

    SvaraRadera