4.06.2010

Följetong...


Nu har jag för första gången i mitt liv skurit ner mina fina Mårbackapelargoner som jag hoppas ska leva upp och förgylla ännu ett sommarhalvår. Enda kruxet egentligen är att jag inte har någon aning om hur jag ska göra nu. Vattna eller inte vattna? Byta jord eller strunta i det? Näring or not? Någon som vet? Jag vill verkligen att de ska överleva och ta sig igen. Jag vill INTE köpa nya. Överkonsumtion är inget bra. En livsfilosofi jag försöker behärska.
I går fick jag tips om en blogg som står för överkonsumtion och perfektionism. Jag fick hålla hårt i mina fingrar för att inte gå in och negga, man vill ju inte vara en glädjedödare. Men vad sägs om att köpa kakel som kostar 18 000 kr/kvadratmetern, som dessutom var rätt ugly. Eller ha ett helt inlägg som behandlar vilka olika vita kulörer som är fina...?? Snark! Det handlar om ett fint hus som köptes totalrenoverat, som man renoverar om på nytt. Galet. Ja!
Kolla själva! Här!

4 kommentarer:

  1. he he jag är glad om jag typ torkar av mina lister med en trasa nån gång per kvartal...
    vi är så olika alla folk
    - johanna

    SvaraRadera
  2. Tror egentligen att du skulle kapat dem tidigare, förvarat dem svalt, mörkt och utan vatten. Nu får du nog snällt ställa dem i ett fönster och vattna lite då och då. Har en tjej på jobbet som vet allt om blommor, kan kolla med henne! Kram / jensan

    SvaraRadera
  3. Å herregud. Förstår precis hur du menar. Det är såna man på nåt konstig sätt önskar att de får en rejäl smäll av maginfluensan i hallen eller nåt. Liksom för att ruska om dom. Blir hypernervös av sånt. De har säkert lakan över finmöblerna i vardagsrummet med när de inte används. :)

    //Jesper

    SvaraRadera
  4. Syster Hacklarsbo9/4/10 04:19

    Som i alla kris situationer: Ring Hacklarsbo!

    SvaraRadera