11.03.2010

Maj gad! (My God på bonnig svenska)

Här sitter en uppstressad 29 åring klockan 23.20 en onsdagkväll och försöker komma på något bra att skriva även om sängen i det provisoriska sovrummet har ropat på mig i två timmar snart. Jag känner att jag måste skriva lite i bloggen så inte mina trevliga läsare ger upp, tröttnar och försvinner. För, är man självgod som jag är (i bland) så är det hemskt roligt när någon är intresserad av vad som händer i just mitt liv och vill läsa och titta lite på mina bilder. Så, jag levererar i dag. Mer kvantitet än kvalitet visserligen men jag levererar och det är det viktiga!

Den här fina tapeten från Duros gammelsvenska kollektion kommer att pryda väggarna i "hobbyrummet" där jag ska sitta och försöka pyssla och Bob spela datorspel.

Anledningen till att jag är uppstressad är att vi har fått eld i baken och satt i gång med sovrummen. Jag river tapeter (fortfarande) och Bob slipar och spacklar. Väggarna är inte så fina så vi står och trampar lite och vill kanske köpa den där renoveringstapeten ändå, så att vi får fina släta väggar att sätta upp våra beställda, och snart ankommande tapeter. Det blev visst blått tema i båda rummen och det kommer att bli så bra! Jag söker mig tillbaka till mina allmogerötter helt enkelt + att Bob fastnade för dessa tapeter direkt. Man måste ju visa hänsyn i bland, eller hur?

Bob slipar och jag står och svär över den här lilla tapetresten som har ackompanjerats av ca. 40 kvadratmeter mer tapetrester som jag sprutat vatten och såpa på för att sedan skrapa bort med en skrapa. Jag har en klo efter att ha greppat skrapan i tre dygn snart och jag hatar strukturtapeter av alla slag, verkligen hatar!

Sen är det ju det här med Take That. Jag har sagt det förut och jag står för det. Jag är ett Take That fan och kommer alltid att vara det. Nu släpps biljetterna till konserten i Köpenhamn på fredag och då är det en massa planering inför det eftersom jag själv inte kan sitta vid en dator och boka. Jag har mobiliserat en styrka som får Hitlers "Barbarossa" att framstå som ett barnkalas. Jag har fört över pengar, gjort upp ett schema för de personer som förhoppningsvis kan hjälpa mig att hitta två ståplatser på Parken den 16 juli. Det är en bedrift som gör mig nervskakande och trött. Jag vill bara att fredagen ska gå över så att jag vet om jag fått någon biljett eller inte. Pust!

Så, nu har jag gjort mitt. Nu ska jag sova, andas och förbereda mig för Ullared i morgon. Wunderbart att åka på en liten dagstripp och strosa runt där i min egen takt utan att behöva visa den där hänsynen jag vanligtvis behöver använda när Bob efter två timmar står och trampar i ett hörn och väntar på att jag ska bli färdig.

Ta hand om er och alla andra!

2 kommentarer:

  1. Det kommer bli superfint. Bra val!

    Önskar dig god shoppinglycka på Ullared =)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Nu har jag hittat hit, vilken fin blogg du har:)
    Rummet kommer bli kanonfint.
    Hoppas att Ullaredsresan varit bra! Dyrt?

    Ses snart! (kanske)(hoppas)

    Kram

    SvaraRadera