11.15.2010

Ett tekniskt snille...

...är inte jag. Jag har just suttit i en timme och fixat ett otroligt roligt julkort med rörligt motiv (internet är fantastiskt) för att sedan upptäcka att det kommer att kosta mig $12 per år för att hålla på med sådana här skojiga saker. Så, det var bara att klicka bort det hysteriskt roliga julkortet som många hade skrattat år (dvs. om man har lite prutthumor) och inse att jag hade kunnat: Alt.1 lagt mig ner och sovit gott i över 10 timmar eller Alt. 2 berättat för er hur långt vi kommit med renovering av sovrummen. Men, eftersom vi inte gjort så mycket mer än att satt upp renoveringstapet på nästan alla väggar (eller inte jag, Bob och Underbara Dubbel- David) och nästa steg är att såga upp ett hål i väggen för den nya dörröppningen och så länge den inte är uppsågad kommer vi inte längre än så eftersom alla som skulle kunna tänkas hjälpa till med det har fullt upp med annat, så får vi snällt vänta. Det är jobbigt att ha tummen in the middle of the hand må jag säga! (Ni svensklärare tar väl strypgrepp på er själva efter att ha läst den otroligt långa och inkorrekt utformade meningen)

Men, på tal om teknik. I dag kom min Iphone. Jag är lycklig och helt förlorad. Jag fattar ingenting. Så, nu ska jag lägga mig i sängen och kolla läget på telefonen. Tanken är att jag ska kunna blogga direkt från den, när andan faller in så att bloggen, i stället för långa krystade inlägg om ingenting, kommer att handla om det som händer just nu när inspirationen föds i direktsändning. Ni kunnniga! Tipsa mig om era bloggerfarenheter genom Iphone eller Android (om det nu inte är samma sak) och säg mig vad ni tycker att jag ska skriva mer eller mindre om!
Och när ni ändå bemödar er att skriva en sådan liten kommentar kan ni väl passa på att berätta vem ni är och varför ni följer den här bloggen. Det hade varit så kul!
Kom igen nu, berätta!

Det är ju t. ex. sådana här events man vill kunna lägga upp direkt på sin blogg genom telefonen. Det hade la vart skoj!?

6 kommentarer:

  1. Hej. You know me.

    Björn har fått en iPhone och min tanke var ju genast samma sak. Men jag får fan inte till det alltså. Tror att du måste gå in på din blogg först och typ skicka ett sms eller något (så är det från Blogger.com ialfl) så att den vet att det är du. Jag fick upp text men kunde inte lägga in bilder vilket kändes lite som om att poängen gick förlorad.

    Men lycka till - du är ett snille så det löser du!

    SvaraRadera
  2. I know you! Du verkar vara den enda som läser min blogg. Det tackar man för! Ja det verkar ju inte så smidigt att blogga så här. Men gör inte kossor och kenza det?

    SvaraRadera
  3. Underbart att kissie, blev kossor!!!

    SvaraRadera
  4. Folk är så tradiga som inte orkar kommentera utan bara snål-läsa. Fick en fin av din mamma idag dock!

    Hon ser ut som en ko med sina tuttar.

    SvaraRadera
  5. Tack för den Jullan! Ko med sina tuttar, precis som jag känner mig! Ha hahahahahaha

    SvaraRadera
  6. Aaaah! Vilken fin bild på oss alla! Lovely!

    Och du veeeet ju redan att jag läser! :-)

    SvaraRadera