11.07.2010

Tjuvstart; Julpyssel

Hej hej!
Veckan har varit full av måsten och det tar som vanligt mycket på krafterna. I dag vaknade jag med en liten gnutta huvudvärk då jag i går kväll tog emot fint besök som slutade i en hel del tomma flaskor (små vinflaskor). Solen sken och det var kallt och friskt ute. Jag och Bubban gav oss ut på upptäcksfärd i skogen som ju ligger precis vid vårt hus och vi fyllde vår korg med mycket fint från naturens skafferi. (inte för att vi äter mossa, lingonris eller långt gräs men jag har mycket i mitt skafferi som inte är ätbart, gamla tranbär och skolkataloger för att nämna något)

Väl hemma släppte jag på alla måsten och förberedde ett provisoriskt pysselläger i köket tills dess att "hobbyrummet" är färdigt.

En gammal stålgalge blev ett något ojämnt hjärta. Med lite mossa och lingonris på blev det så här:

Välkomna in!

Sen såg jag häromveckan att det fanns färdigbundna kransstommar till salu. De såg inte ut att vara så svåra att göra så jag passade på att leta efter lämpligt material i skogen. Jag hittade långt gräs som jag ryckte upp och band ihop till en liten krans med hjälp av snöre.Denna klädde jag med små buntar av lingonris och fäste med grön ståltråd. Bandet flätade jag av samma sorts snöre som jag band i hop kransen med. Det är bara fantasin som sätter gränser!Summa Kardemumma: Det är inte svårt att göra kransar. Det är nog bara så att man blir bättre ju mer man binder. Det är naturligtvis lite pilligt och för en människa som jag, som aldrig har varit så där särskilt estetiskt lagd. Men med god vilja och lite jävlar anamma så går det mesta vägen. Öva, öva och ni får också fina gröna ting att hänga upp till jul! Ha nu en fortsatt trevlig söndag!

2 kommentarer:

  1. Vad fint du gör.... Vill med tjuvstarta fast på mitt Gingerbread som du ordna till mej i julklapp förra året..
    Kram Tessan

    SvaraRadera
  2. Elda på nu då! Jag har redan ätit några pepparkakor, då kan det ju inte vara så farligt att tända det där ljuset! Ja, det var ju bra att Perra fattade vinken ;)

    SvaraRadera