11.09.2010

Tomtegröt

Åh! Jag är inställd på jul-mode. Jag är helt mysig och pysslig och så där framförhållen. Och det, vill jag lova, är inte Louise:s vanliga melodi. Jag är en hemsk människa på det sättet att jag alltid skjuter upp allt i sista minuten. Det löser sig alltid tänker jag, och visst gör det det. Men, mitt stackars, nästan 30-åriga hjärta klarar inte av detta stressandet vareviga dag. Så, *trumvirvel* jag har skrivit en what to do- lista. Varenda grej som jag vill ha fixat till jul har jag listat upp och nästan satt provisoriska datum på. Jag är helt begeistrad och jag hoppas, hoppas, hoppas att jag kan hålla detta. För, när jag ser listan blir jag inte stressad. Tvärtom, den gör mig lugn, för än så länge har jag kontroll på läget och det gör att jag mår svinbra!

Jag fick även en liten idé i dag som jag blev så glad över att just jag kläckte. Men jag vet inte om jag skulle våga, det skulle vara jättekul, lite jobbigt men ändå helt underbart. Men som sagt. Jag vet inte om jag vågar. Ska tänka lite och sen kan jag berätta för er vad det är jag skulle vilja göra.

Tomtegröt var jag bara tvungen att fixa i dag i detta snöoväder. Det smakade fantastiskt gott tillsammans med en ostmacka (oj! GI) och nu kan jag gå och lägga mig och drömma om bomull. För den har verkligen lagt sig som en liten risig bomullstuss i min lilla magsäck!

God afton mina vänner!

2 kommentarer:

  1. Gått en projektledarkurs eller? ;)

    Och det är klart du vågar!

    SvaraRadera
  2. Nej, ingen projektledarkurs...men lite roligt för mig själv och mitt självförtroende. Alltså, ingen big deal men en sak som skulle vara lite kul, typ.

    SvaraRadera