9.22.2010

Pynt!

Jag ska säga er att det är fantastiskt skönt att inte ha Facebook. Jag antar att avsaknad av mina fyndiga (eller i alla fall försök till fyndiga) kommentarer inte märks och jag är uppriktigt glad över att slippa läsa hur någon mår dåligt, viker tvätt, har sprungit två varv runt Munksjön eller saknar pojkvän. Det där är bara dålig energi, inget jag och mitt bräckliga sinne behöver för att må bättre. I stället har jag varit kreativ och varit på pysselkväll i Bondstorp !?! Det är förvisso långt ut i i den småländska skogen men trevliga människor och trevligt pynt gjorde mig gott. (Visst retar det mig att det nu finns en hel värld som jag inte har någon inblick i men vad gör man?)

Så nu har jag finfina växter ute på trappan och kan le åt min nyfunna hobby; att göra roliga saker i stället för att låta tiden rinna i väg framför en dataskärm. Najs!

Det fanns massa grejer att pynta med, olika nålar, band, bollar, hjärtan och ljus. Även jag som är så där tråkigt vit blev jag lite exalterad och tänkte färgchocka. Men sen nynnade mottot "less is more for me" i bakhuvudet och det fick bli så här. Grönt, vitt, grått, zink och diamant. Härliga färger för en lagom svensk. Sov gott! Pynta mer (or less)!

7 kommentarer:

  1. superfin!
    -j

    SvaraRadera
  2. Hej Louise!
    Du har alltid varit en frisk fläkt på FB (och i verkliga livet också såklart) så jag kommer sakna dig där. Men jag får följa dig här istället. Och givetvis har du rätt när det gäller alla stolpskott som röstat på SD, vi är många som är upprörda!
    Kram //Amanda Schmidt

    SvaraRadera
  3. Fiiint! :) Och jag är lite avis på ditt golv som kommer bli såå vackert när det är klart.
    Kram

    SvaraRadera
  4. J, tack! ;)
    Amanda, Frisk fläkt! Jag? Härligt! Tack för att du får mig att känna mig mindre ensam. När man börjar rannsaka sig själv går alltid tankarna mer åt det negativa hållet, det är svårt att känna sig tuff.
    Jessica, hur hade du behandlat golvet?? Du får snällt meddela mig när mini tittar ut nu när jag inte kan snoka som vanligt... ;)

    SvaraRadera
  5. Bara så du vet....ingen kan vara på FB just nu......error, error! Kram, kram Wulffan

    SvaraRadera
  6. Åh vad fint! du är så duktig! KRAM

    SvaraRadera