9.07.2010

Mitt nya liv...

...innebär ju positivt tänkande. Men det är svårt, för alltid irriterar man sig på något. Då jag som vanligt stod på jobbet och lyssnade på radion (Jimmi Åkessons reklam med någon slags krigsmusik i bakgrunden då han rabblar om att pengar inte växer på träd kommer ALLTID göra mig arg) så kom "Everybody's changing" med Marin Stenmarck. Då blev jag lite irriterad och tyckte liksom att det är konstigt att han gör en cover på den låten som kom för bara sex år sedan och var helt fantastisk då, utan elektroniskt blip blip. Men sen tänkte jag i nya banor. Det är ju fantastiskt att den låten, som är så bra och påminner mig om en tid i livet som kanske var en av höjdpunkterna i mitt vilda singelliv, faktiskt väcker starka känslor hos mig, även om det inte är i den versionen som jag tycker är bäst. Goda minnen kan man inte ha för många av, och de minnena väcks till liv med eller utan konstgjort syntljud. Bra va? So, no more irritation for me!

3 kommentarer:

  1. Du borde titta in hos min kompis Alexs blogg, Lysande Ögonblick. Hon hittar alltid något positivt i vardagen och bloggar fantastiskt fint om det!

    http://lysandeogonblick.blogspot.com/

    SvaraRadera
  2. I ditt nya liv Louise, så kanske du skulle slå över till P1 som är en annorlunda men väldigt ofta extremt intressant kanal att lyssna på. Garanterat ingen Jimmy åkesson där. Jens kommer nog ihåg mina radiokanalsinställningar från fläkten, men du ser hur väl han artade sig ju, tack vare att jag spillde över lite av mina vanor på honom :-)

    Jag har inte ens hört reklamen.

    SvaraRadera
  3. Walking in memphis, gör en fortfarande på dåigt humör när den går igång på radion på väg till jobbet:)
    Gillar dock din positiva inställning..
    Pusss Tessan

    SvaraRadera