9.27.2010

Det här är jag:

Jag var inne på min kompis Julias blogg i går och spanade och hittade ett gammalt inlägg som hon kopierat från en kompis. En riktigt rolig liten beskrivning av sig själv skulle man ju kunna få till här och den kan ju vara till nytta både för mig själv, ni som känner mig och ni som bara stött på mig här ute i den oändliga webbrymden.
Alkohol: Rött vin i alla former. Tequila, helst med limesaft och triple sec.
Allergi: Insektsbett ger mig feber
Armhävningar: Gör ont i mina handleder. Men det fanns en tid då jag tvingade min vänner (Julia och Helena) att ligga under mig när jag skulle öva på att få till hävningarna på rätt sätt. Jag lyckades göra rätt många och samtidigt få oändlig magmuskelvärk.
Blyg: Ja, bland snygga och intelligenta människor.
Beroende av: Rött vin samt nikotin
Betyg:
Blev bättre på gymnasiet men ännu bättre på Komvux. Full pott!
Blir glad av att: De tre s:en. Shoppa, Skratta, Sjunga.
Bor: Utanför Taberg, Småland
Dagbok: Senast jag skrev i den var 2007, men någon gång ska jag fylla i hålen...
Djur: Har inte tid. Men gillar både hund och katt. Och bondgårdsdjur. Skulle gärna ha en Highland Cattle- ko i trädgården.
Drömmar: Jag vill resa mycket och ha ett fint hus till slut. Pengar vore inte fel men hälsan är viktigast!
Dåliga sidor: Vid lågt blodsocker, arg som ett bi. Har inte tid till allt jag vill därför lovar jag i bland saker jag inte kan hålla.
Ekonomi: Jag hoppas den blir bättre någon gång.
Familj: Bob, Bubban och så alla andra
Favoritdryck:
Rött vin och vatten
Flyttat: Från mamma och pappa till Westport, Irland. Sen till Dublin. Sen till Öster på Jönköping. Sen till mamma och pappa. Sen till Torpa i Jönköping. Sen till Söder i Jönköping. Sen till det Blå Huset.
Fobi:
Flygrädd och Båträdd (Bobs fel, hade inga problem med det innan jag träffade Nostradamus den andre)
Född: Augusti 1981
Gillar:
Altruism, osjälviskhet, fynda, mina goa vänner, resa, äta, baka, piffa, hjälpa andra.
Graviditet: En lång med illamående, halsbränna, bristningar, rödvinssug, karpaltunnelsyndrom och igångsättning på BF+15.
Gråter: Ofta. Mest för att jag blivit känslig efter att ha blivit mamma men mycket för alla orättvisor här i världen. Men också när jag ser människor bli glada efter att ha fått hjälp med något, typ Extreme Makeover Home Edition.
Gör dagligen: Tänker att jag borde träna mer och äta bättre.
Hatar: Inskränkta och egoistiska människor. Folk som använder "sosse" som skällsord, de borde få ett nyp i örat.
Hypokondriker: Nej
Imponeras av: Osjälviska och givmilda människor. Människor som vågar gå emot strömmen.
Intressen: Försöka renovera, baka, dansa (även om jag lagt steppskorna på hyllan), resa.
Jobb:
Kock på en förskola. Är utbildad högstadie/gymnasielärare i historia, geografi och engelska.
Kaffe: Gärna jättestarkt utan mjölk innan lunch. Irish Coffee, efter middagen!
Kamera: Canon Ixus
Kläder: Jeans, tights, linne, tunikor och massa skor!!
Kompisar: Alldeles för många som jag försummar
Länder jag besökt: Barbados, USA (Pennsylvania, Louisiana, Arkansas, Alabama, Mississippi, Tennesse, Florida, New Jersey, New York), Irland, England, Albanskt vatten, Polen + många andra länder i Europa.
Längd: 169.5 cm
Mobil:
en skitdålig Samsung touch.
Motto: Den gyllene regeln och Varför göra i dag det jag kan göra i morgon.
Musik: Vågar jag skriva det? Take That, Queen, New Orleans- jazz och allt med mycket trumsolon. ( I nästa liv ska jag bli trummis). Men i det stora hela så gillar jag all musik som berör mig.
Musikalisk: Jo, kanske.
Märkeskläder: Älskar mina G-star jeans och mina Converseskor. Och Timberlandkängor. Och Fornarina jacka. Men också min loppisfyndade, prutade skinnpaj från Rom och Gina Tricot-kläder.
Naglar: korta och målade i neutral färg. I bland festar jag till det med mörkrött nagellack.
Politik: Jag tror på ett samhälle där alla får plats och där man inte behöver betala för skola och sjukvård.
Rakning: Bara när man riskerar granskning.
Rädslor: Döden, livet, ren ondska och att vårt samhälle kommer att bygga på att man har en bra försäkring.
Saknar: Att vara ung och ha hela livet framför sig. Nu är allt så förutsägbart.
Samlar: På minnen. Kvitton, klädlappar, hångel (samlade i alla fall), möbler, kilon, tre- och fyrklöver i alla material.
Sjukdomar: Har just nu väldigt ont i i knät. Beror säkerligen på att jag gjorde en dubbel sartomortal när vi försökte knäcka golvskivor i helgen.
Ska göras: Renovera färdigt huset, spara pengar och gifta mig (någon gång)
Smeknamn: Lollo, Lojsan
Sol: Mmm, gärna grekisk, amerikansk eller karibisk.
Sover: För lite men väldigt djupt
Talang: Gör en bejublad Pontare- show efter lite vin. Mycket uppskattad. Rövdansen.
Telefonbok: I min mobil. Har tänkt i tio år att jag måste skriva ner dem på papper innan telefonen kraschar eller försvinner. Kan numret till pizzerian i huvudet.
Tränar fysiskt: Gärna Spinning. Cyklar till jobbet. Gillar att dansa stepp och Flamenco.
Tränar psykiskt: Jag för hela tiden samtal med mig själv i huvudet om nu det räknas som träning. Möjligtvis schizofreni. Eller Asbergers för att jag har så mycket datum och händelser lagrat i närminnet.
Utbildning:
Livet
Vikt: Jag är hellre tjock om magen än tjock i huvudet.
Äcklas av:
Pedofiler, djurplågare och tanken på att man köper champagne för tusentals kronor för att sedan spruta ut det över människor. Att folk äter gåslever även fast de vet hur den blir så flötig och enligt vissa delikat. Små mönster, typ prickar.
Äter: Spagetti och köttfärssås, kebabpizza, oxfilé, guacamole, potatis, gurka, rödlök, fetaost, bröd.
Så där ja! Nu vet ni hur lustig jag är!

3 kommentarer:

  1. Du är så cool!!! Tänkte du ville veta att din blogg ligger som app på min iPhone, så jag hela tiden kan hålla koll på vad som händer. Och jag o Nova saknar dig och Axia
    Kraaam

    SvaraRadera
  2. Ahhhh! Vad söt du är!! Jag har inte hunnit blogga de senaste dagarna för vi har varit bortresta. Sitter nu och finurlar på vad jag ska skriva! Axia skriker "Ova" "Ova" varje gång vi åker i svängen förbir ert hus. Vi måste ses snart!! Kram

    SvaraRadera
  3. Hihi o Nova pratar om Sassa, särskilt när vi går förbi små blåa bilar, då säger hon sassas bil... Hehe. Det har fastnat i hennes lilla värld ;)

    SvaraRadera