9.27.2010

Ny vecka, nya tag...

Klockan 06.15 gick alarmet på min nya, fina klockradio och jag vaknade upp till introt av "Shame", Gary Barlow och Robbie Williams nya singel. Kan det bli bättre än så? Nu har saker och ting ordnat upp sig lite och livet känns genast mycket bättre. Dialog funkar, men kanske inte lika bra när man är upprörd, därför blev det bättre att vänta lite. Känns mycket bra!
Jag har tagit en dusch i nya badrummet, jag kunde inte vänta längre. Och vad fantastiskt det är att ha golvvärme, handukstork och hela väggar och golv omkring sig när man står där och tittar. Vardagen blir lite bättre av att få en sådan start i kontrast mot att stå ihopkurad i en liten källarskrubb, som är ombyggd till dusch, med smygande spindlar i attackställning och kall husgrund som strålar upp genom fötterna ända upp i hjärnan. Man får försöka njuta av vardagens lilla, hela tiden, glöm inte det!
Annars, vad gäller huset så har vi ju hittat helt trägolv i tre rum och nu väntar slipning av dessa. Sen har tankarna börjat snurra angående fasaden, som i nuläget är blå plåt. Det vill vi inte ha! Jag har hela tiden varit inne på träpanel men nu släpptes en bomb förra veckan av nära och kära som säger att puts is the shit. Jag blir helt förvirrad. Jag kan liksom inte släppa tanken på mitt lilla trähus, hur kommer det se ut i sten, grov sten dessutom. Ja, det tåls att tänka på. Nu ska jag till jobbet, på cykel. Tjohej! Kram

4 kommentarer:

  1. Fina Lollo! det är så härligt att följa ert arbete med huset, tror det kommer bli som ni drömmer om. Jag beundrar ert slit på vägen dit, verkligen. vore roligt att ses med barnen nåt snart, kan man få ihop en fika även om man inte är mammaledig tro?! ha det gott, kram! /Emma B

    SvaraRadera
  2. Men det är ju det jag sagt hela tiden! Puts is da shit!
    //Lisette

    SvaraRadera
  3. Emma! Ja, i bland önskar man ju att man köpt ett helt nytt hus, men samtidigt är det rätt charmigt att se förändringarna som man själv åstadkommer (synd bara att förändringarna sträcker sig över säkert tio år ;)
    Ja, jag tycker verkligen vi måste ses snart, du som gör så gott fika! Bjud hem oss!! Eller så får ni komma till oss, så jag har en bra ursäkt att få baka. Stora kramar!

    SvaraRadera
  4. Lisette, jag är faktiskt inte säker på hur jag vill ha det. Men trä är nog det jag verkligen, verkligen vill ha. Men du som har halva inne i murarbranschen...hur mycket, på en höft, kostar putskalaset?? (när man inte har turen att ha två i släkten som gör arbetet for free??)

    SvaraRadera