9.21.2010

Nya tag...

Här, i vårt gamla sovrum, stod backar, kassar, lådor och en garderob full med skit. Det stod där ända till i onsdags förra veckan. Då har skiten stått där i ett år, ursprungligen nerpackat i kartonger för
"vi ska ju ändå renovera de här rummen inom en månad så det är ingen idé vi packar upp".
Nä, just det! Det blir inte alltid som man tänkt sig. I stället har grejerna stått där och spridit sin dammiga och dåliga energi och förargat mig varende gång jag råkat snubbla över kartonger eller trampat sönder ett par solglasögon eller trampat i en hög med döda flugor. Det kanske inte är så konstigt att jag varit stingslig de senaste veckorna!
Så, när vi fått bort grejerna, (de är naturligtvis i ett annat rum, jag måste kolla igenom ALLT innan det slängs, så jag inte gör något jag ångrar), så kände jag att jag gillar huset igen. Vi är som ett riktigt Hollywood-par, jag och huset. On and off. Ibland gilla, ibland ogilla! Nu ska här skäras plastmattor så att vi får se om det är några fina plankor under. Och när vi väl fått fram det eventuella plankgolvet ska det slipas, målas vitt (eller kalk-såpas) och sen ska en garderobsvägg upp. Jag känner mig taggad. Nu hugger vi i!
Och visst! Där fanns det några plankor. Hoppas, hoppas nu att golven är intakta. Annars anar jag att huvudet börjar koka igen, och jag avaktiverar huset. Precis lika drastiskt som jag agerade i går. Synd bara att problemen finns kvar med huset, precis som i verkligheten, även om man stänger ner ett tag. Men ni ,ändå, tack för alla uppmuntrande ord!

4 kommentarer:

  1. tips om ni ska måla odm vita... om det är lite stora glipor på sina ställen... gå över med typ silikon i springorna lr nått... vi är inte supernöjda med våra vitmålade golv... tänkte inte riktigt på de där med springorna... du får gärna komma å kika på våra golv innan om du vill. :)
    //Lisette

    SvaraRadera
  2. Åh, tack för tipset! Du kan ju lägga ut det på Facebook annars ;)
    Jag är osäker på hur vi ska göra. Jag gillar vitmålat men vi gjorde ju så fina golv i vår lägenhet att jag inte kan slita mig från tanken på att göra likadant här. Nackdelen är att de är ganska känsliga när de är nya. Hur gick ni tillväga när ni målade?

    SvaraRadera
  3. ha ha ditt och husets förhållande =)
    vi tar en ledig dag och rensar och slänger. det kan bli debatt på hög nivå! jag antar utmaningen att få ner alla högar och påsar till 1/3. eller ska vi satsa på midre? full fokus, bara rensa!
    -johanna

    SvaraRadera
  4. vi bara slipade å sen målade i två omgångar... .:) rollade med finfin roller... använde 2 komponentsfärg.. dom i affären kunde inte förstå varför vi skulle ha de men han som hjälp oss tapetsera sa att vi skulle ha de eftersom det är superslitstarkt... så då tog vi de ändå... är typ sån färg man har på industrigolv och källargolv annars...
    himlans smidigt va de ändå. trodde de skulle va meckigt som fan.
    Du ser lite på bilden min blogg, den som är från Leahs rum. Men syns kanske bättre live... :)

    //Lisette

    SvaraRadera