3.03.2010

Ny friss!

Eftersom jag gillar bondromantik och lantlighet i allmänhet så passade jag på att gå till frissan idag för att fixa till mitt city-chica rufs som gjordes i september till den stundande Dublinresans ära. Jag bor ju på landet nu (nästan, bara nån kilometer ut i skogen), då måste man anpassa sig på många sätt. Frisyren är inget undantag. Detta innebär att jag kom med ett nästintill omöjligt uppdrag till min kära frisör Ida på Hårfin i Bankeryd- "jag vill se ut som Jennifer Aniston i färgen".
Från att ha en härlig utväxt på en sisådär 8 centimeter till att se ut som Jennifer Aniston är ingen match för en duktig frisör som Ida. Det tog nån timme eller så, och trevligt hade vi under tiden då vi utbytte renoveringserfarenheter. Ida bor i ett vitt hus på landet (sant), jag bor i en blå plåtlåda i landsbygdsnära samhälle (också sant). Ida har vit/gråtonade laminatgolv (intressant) och de ser ut som trägolv och är matta (väldigt intressant), men vi kom fram till att trägolv ändå är charmigast. Inte för att jag inte ska gå in och kolla på Pergos laminatgolv, det ska jag verkligen, men är jag villig att ge upp drömmen om varma, mjuka, lena trägolv? Njae, kanske inte. I vilket fall som helst så var jag helt säker på att jag ville bli av med mitt flötiga, rått/röttfärgade rufs. Här har ni mig för nån vecka sen: Och så här fin är jag nu. Passar jag in i den lantliga drömmen jag vill bo i? Jo, jag tror nog att jag gör det just idag!
Ta ta!

Och om ni nu blir sugna på att gå till denna underbara frisör så ska ni genast grabba telefonen och be om att få boka tid hos Ida "Rhianna" Bohm på salong Hårfin i Bankeryd. Klicka här för att komma till hemsidan!

5 kommentarer:

  1. SUPERFINT! Jag är nu kär i ditt hår...eller möjligtvis din frisör ;)

    SvaraRadera
  2. anna-karin4/3/10 10:06

    Jädrigt fint du! Måste också boka tid till frissan - både jag och Harry börjar bli lite halvskalliga.

    SvaraRadera
  3. Hej! Skitsnyggt, gillar färgen....lutar åt blondin ju; ). Längtar med till frisören. Ska bli mitt första mission när jag kan gå igen! Kram, Kram/Wulffan

    SvaraRadera
  4. hur fint som helst Louise, och långt med! härligt med lite piff inför den kommande våren! kram kram jenny

    SvaraRadera