3.15.2010

Snart en punschveranda??

Det här är arkitektens första utkast på vår planerade utbyggnad.
I dagsläget står där nu en trappa och en liten avsats som i framtiden förhoppningsvis blir en hall. Två pelare håller upp en balkong som inte syns på bilden och som ska bli en utbyggd vardagsrums/punschveranda/mysdel.
Det ni ser på ritningarna är ett försök att få vårt fyrkantiga hus att bli lite mer romantiskt. Idealet hade ju varit om hela detta betongspektakel var placerat i mitten på huset men vad gör man utan en tidsmaskin?? Jag blev lite glad när jag såg att han ville ha ett halvmånefönster i toppen av utbyggnaden, det gillar jag skarpt! Frågan är om vårt huskonto kan belastas med sådana extravaganser? Och det är inte bara ett halvmånefönster som ska till. Jag vill ha "finfönster" i hela utbyggnaden. Exempelvis sådana här:Den som lever får se! Dags för mig att hoppa in i tv 4:s studio och skrapa fram några tusenlappar med andra ord. Den här utbyggnaden planeras att hinnas med under 2010, jag hoppas det går fort för utan den blir inte övervåningen färdig och som ni vet står det ett halvfärdigt badrum däruppe och väntar med. Suck och pust!





2 kommentarer:

  1. syster Jenny15/3/10 22:20

    Vill du vetanågot jobbigt. En kollega i Tromsö satt och kollade på deras motsvarighet till blocket när jag jobbade natt sist. Och då var det någon som SKÄNKTE bort typ 25 sådanadär fönster. Tänkte hela atten hur jag skulle kunna få ner dem de 250 milen till dig...

    SvaraRadera
  2. lägg the fuck AV!!! Åhh, men vad snällt att du tänkte på mig ändå =)
    Jag blir glad bara om du får med dig ett! =)

    SvaraRadera