3.21.2010

Veckans anekdot

Jag sitter framför tv:n och tittar på Jurassic Park. Vilken häftig film! Den håller än i dag. Osannolikt ja, drömbildande absolut! Jag tänker på hur jag drömde den veckan jag och min bästis Anna hade fått lov att ta 26:ans buss in till stan för att gå och se den på bio. Filmen kom 1993 vilket betyder att jag var 12 år gammal. Visst var det spännande att vi skulle se filmen men ännu mer spännande var det faktum att vi, förutom att få se filmen också fått lov att äta på McDonalds vilket inte hörde till vanligheterna.
McDonalds körde i denna vevan en Jurassic Park kampanj där man i en vanlig Big Mac hade klämt in en tredje burgare, en trippel Mac med runda baconskivor på. Detta var ju når ofattbart imponerande att jag inte kunde tänka på något annat än hur burgaren skulle smaka. Jag väntade och väntade, hela långa veckan och tillslut satt vi där på Donken, uppklädda, uppspelta och antagligen oförskämda som sig bör när två små töser från lugna förorten tar sig in till stan. Hamburgaren var torrare än vanligt, stripsen smakade okej och den stora plastmuggen i hårdplast med olika dinosauriebilder på inspekterade jag ordentligt. Dinosaurierna fanns med på bild med namn under respektive art. Väl inne på bion hamnade vi bredvid två söta killar. Jag pratade högt, Anna fattade inte vad jag höll på med men jag försökte ju ragga på godbiten till höger genom att glänsa med mina extraordinära dinosauriekunskaper. No response. Det var i det ögonblicket jag förstod att jag måste sluta drömma om att äta trippla hamburgare och skaffa mig kunskap om något väsentligt om jag skulle lyckas få en pojkvän. 13 år senare fångade jag Bob genom att prata om Knossos, Romarriket och Pizza. Så kan det gå!

1 kommentar:

  1. Jag och min syster slogs om min dinosauriemugg efter att hennes gått sönder,pappa och mamma fick helt enkelt ta oss till mackedonkan ännu en gång ...vilka minnen ;) Mina dinosauriekunskaper är numera lite rostiga, tur att min snart 5 åriga dotter kan rätta mig gällande de olika arterna... "Nej mamma, den heter T r i i i s e e r a t o p s s s s s ! Ser du? Den har TRE horn" =D

    SvaraRadera