3.14.2010

Summa Melodifestivalum

En liten summering av gårdagkvällen vore väl på sin plats när det faktiskt är så att melodifestivalen blåser upp mycket känslor.
Gårdagkvällens:
Bästa: Darin, det stavas p-o-w-e-r-b-a-l-l-a-d och den var riktigt bra.
Näst bästa: Timoteij, vilket drag!
Snark: Andreas Johnson. Hur kom han med i tävlingen med den låten överhuvudtaget?
Snyggast: Salem Al Fakir, alltså han är ju så otroligt vacker. Kunde inte slita ögonen från honom, även om Bob satt bredvid.
Besvikelse: Dolph Lundgren, varför fick han inte mer plats? Jag älskar Dolph!
Överraskning: Peter Jöbacks överraskande wailande i Hollow visar vilken duktig sångare han är. Jag rös och skrek.
Tracy Chapman kopia: Anna Bergendahl. Hon är bra, men hon var absolut inte bäst. Ta tillbaka den vanliga juryn. Vi kan ju inte styra den här tävlingen, det är bevisat.
Snyggast 2: Jessica Andersson är snygg.
Bästa scenkläder: Salem. Kostym är fint, matchas bäst med en flygel.
Bästa Scenkläder 2: Christines Zebra-skapelse skulle sitta fint på mig i sommar.
Fjant: Eric Saade, jo jag tycker att han är en mes! Britney hade gjort låten bra, eller vänta har hon inte gjort en som låter precis så??
Saknade: Alcazar. Var var de någonstans? De borde varit med.
Dialektmiss: Måns, ursäkta men du kommer väl från Skåne? Prata skånska då för fan!
Tempohöjare: Roger Pontare på scen, självklart körde jag min dans!
Sådärja!

1 kommentar:

  1. Är det bara jag som tycker att Anna Bergendahl lät väldigt lik Amy McDonald??

    SvaraRadera