3.26.2010

Nu är det faktiskt vår!

Dagens vårtecken:
Värmen- jag gick ut och stannade kvar där till skillnad från de senaste månaderna när man stressat fram och tillbaka för att inte stanna upp och frysa fast.
Doften- kan inte beskrivas mer än att det doftade vår. Varmt, jordigt och en underton av gödsel. Me likey!
Jenny Leion- hon kommer alltid om våren. Med ett Höganäskrus i en svångrem kring halsen. (eller snarare med en pizza och en handledsväska i en inlindad plastpåse från Egypten, men det är ju nästan samma sak)
Estrella Damm- kyld i en av de få snöhögar som är kvar i Tabergsdalen. För att varje klunk påminde mig om sommaren i Spanien, fast vår här. Öl är vår. Och vår betyder uteserveringar, med en öl i handen.
En jacklös promenad- vem vill ta på sig en jacka när man kan gå utan?
Glad vår!

1 kommentar:

  1. Åhhhhhhh jag känner det i hela mig...,våren den är här

    Kram från mig till dig/Cissi

    SvaraRadera