2.08.2011

Kanske det blå skåpet kan bli något tillslut?

När jag nu ändå har reda på både linjal och papper så passar jag på att skissa på hur huset skulle kunna se ut i ny skepnad. Det är ganska kul att prova sig fram med olika detaljer här och var och det är lätt hänt att fantasin skenar i väg.

Den snickare vi haft kontakt med har gett oss en offert som var lovande och om allt går i lås så kommer huset genomgå århundradets makeover under tre veckor i april. Nytt tak, nya fönster och ny fasad i trä. Hej då hemska, blå plåtskrälle!

På första bilden ser ni framsidan med en bred yttertrapp och en charmig liten veranda.

På andra bilden lever drömmen om en amerikansk veranda och dubbeldörrar i glas som vetter ut mot söder. De kryssade fönsterna är ett resultat av min vilda fantasi, jag tror vi väljer enkla spröjs förutom de två små toalett fönstren på bild 4.

På tredje bilden har vi kvar två av fyra fönster, detta för att minimera insynen från grannhuset, i stället ser jag fram emot ett stort fint träd.

På fjärde bilden ser man köksfönsterna på nedervåningen. Där finns i nuläget bara ett men för att matcha den ändring vi var tvungna att göra när vi byggde badrummet så tror vi att det här blir bra också för att kompensera förlusten av ljus då vi tar bort ett fönster på andra sidan.

Jag antar att det är bra att ha lite skisser som man kan visa upp då jag noterat att det är svårt att förklara exakt hur man vill ha det och framförallt komma i håg alla drömmar man bär inom sig.

Tror ni att det här blir fint?

1 kommentar:

  1. Det ser jättefint ut! Det ska bli spännande att följa er fortsatta renovering. Kan du inte bjuda på några badrumsbilder?
    Kram

    SvaraRadera