2.27.2011

Dörrfetischism...


Jag erkänner! Jag är svag för dörrar. Jag har egentligen inte tänkt på det innan men jag är så sugen på att samla på mig dörrar för att jag kanske någon gång i framtiden har tänkt att jag kommer att bo i ett hem som ser äldre ut än vad det egentligen är.
Så, när jag väl stöter på en dörr som jag tycker om kan jag inte säga nej till mig själv, utan köpa den. För tänk, hemska tanke, om jag en dag kommer på att det var just en sådan där dörr som vi behöver som jag såg en gång men inte köpte. Jag skulle aldrig förlåta mig själv. Därför tänkte jag visa er min lilla samling som står här och bara väntar på att bli uppsatta någonstans. Det finns också två små garderobsdörrar med speglar och karm + en gammal spegelskjutdörr som inte kommit med på bild. Det ni! Visste ni förresten att det är apsvårt att hitta en dörrkarm som passar till gamla dörrar och att det, enligt pessimisterna i min närvaro, är svårt för en snickare att göra en karm som passar? Jag är förstummad, trodde man bara hängde upp dörren i en ram. Pust! Men visst är min lilla samling fin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar