2.02.2011

Jag erkänner...

...att jag är i en svacka. Jag har så mycket i mitt huvud just nu så jag vet inte om jag ska sätta mig och skriva ner allt eller bara låta det virvla runt. Jag väljer det senare. Man kan säga att jag har fått mer perspektiv på livet den här gångna veckan än vad jag fått de senaste tio åren och med de perspektiven spelar vårt hus, mina kläder eller vällagad mat mindre roll. Jag har ägnat mig åt att jobba, åka direkt till Bubbans förskola för att hämta hem henne och sen njuta av tiden tillsammans så mycket vi bara orkat innan jag åkt i väg för att träna något av de otaliga pass som nu blivit min vardag.

Lärdomen då? Jo, det är att man inte kan ta något för givet. Och att ta vara på stunden för man kan aldrig veta när högre makter har bestämt sig för att rubba på ordningen. I morgon lovar jag att det dyker upp ett gladare och mer kreativt inlägg om husrenoveringen, den som står still alltså!

5 kommentarer:

  1. Svacka du av dig och skriv när du orkar och vill blogga. Vilken superbild! Aksia är ju helskön!

    SvaraRadera
  2. Karolina4/2/11 06:04

    Här har också hänt grejer som ruckat rejält på den normala ordningen. Inte kul när sådant händer, det enda som är bra är att man liksom kommer till insikt om vad som egentligen är kärnan i livet. Man förstår vad som är viktigt och vad som kan skalas bort. Njut av din dotter, njut av din sambo och ert liv tillsammans. Du är så duktig som kämpar på med vikten, jag hejar på dig!

    Stor varm kram!

    SvaraRadera
  3. Försökte kommentera flera gånger igår, men det gick inte... Får bli nu.

    Hoppas inte det är nåt tråkigt och allvarligt som hänt. Svackor har alla ibland. Men tänk så mycket mer man uppskattar det man har sen och verkligen kan känna sig glad. Och när det gäller träning så är du ju hur duktig som helst!

    Supersöt tjej där uppe till höger. Men hon till vänster... vad är det för en mupp? ;)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Johanna R4/2/11 11:59

    Svackor kommer.... så är bara livet helt enkelt.

    Jag skickar dig kramar i massor!!
    Du är kanon duktig med träning!
    Jag sätter i en extra växel nu... det har gått lite trögt med vikten ett tag men nu katten... :)

    SvaraRadera
  5. Tack för alla kommentarer. Det handlar helt enkelt om två enorma tragedier som drabbat två familjer i min närhet. Man inser verkligen vad som är viktigt i livet men sorgen dessa familjer går igenom känns i mitt hjärta också. Angående träningen så mår jag super, just nu är jag sjuk men på onsdag så räknar jag med att vara på Afrodans på onsdag! Jannice; muppen på bilden heter Porro, ni har kanske setts förr ;)

    SvaraRadera