6.14.2010

When do all good things come to an end??

Det kan man ju undra. Men nu verkar det som att en bra sak snart är färdigt. Badrummet.
Lov ske pris eller hur man nu säger det. Men, det finns ju alltid ett men. Eftersom vi har väntat på att det ska bli färdigt ganska länge har vi ju haft alla detaljer klara. Kaklet till exempel. Fint, vitt, fasat kakel som jag har varit inställt på att kakla med halvförskjutning. Icke sa plattsättaren, det blir inte fint i kanterna. Och, vi har efter mina bestämmelser rätt mycket kanter i rummet så jag fick helt enkelt, efter lite jävlar anamma och fog (inte kakelfog) gå med på att kakla dem på rad. Konstigt kan man tycka att det finns andra badrum som är kaklade på det sättet men, men. Jag orkar inte stå på mig. Jag vill bara ha ett badrum.
Halvförskjutning och inte halvförskjutning
Så här ser det alltså ut, nu är det bara kakel och klinkers som fattas. Och lite inredning. Vi hittade drömhandfatet idag. Med tillhörande skåp gick det loss på 11 300:- utan blandare. Lite väl vågat va? Men det hade marmorskiva och var i gammal stil. Suck! Vi drog i alla fall till IKEA och hittade två lovliga tvättställ som vi kanske slår till på. Den som lever får se!

1 kommentar:

  1. Hej . Fiin blogg . :)) Jag tycker du ska ha med förskutning . De blir lite roligare en de gamla tråkiga normala staplat på varann . :)) tror de blir bättre me förskjutning . :) Ha de fiiin . :))

    SvaraRadera