6.28.2010

Uthusets förvandling Del.1

Gestapolampan som lyser så fort någon närmar sig den på kvällen. Om jag inte minns fel så har mina vänner döpt den till "niggerlight" då den envisades med att lysa upp mina vackra, bruna vänner så fort de närmade sig den.
Mest förråd fram till förra veckan. Renhornen är dina om du vill ha dem!
Valven och de djävulska "pensionärsgardinerna" som svärmor sa. Fläskis i reflektion är bara en vålnad som visar sig tidig lördagmorgon.
Ja, det här är alltså innan jag började förvandla det. Jag hade som mål att bli färdig med det till midsommar och det lyckades vi med. Tyvärr har jag inga bra bilder från det uppfräschade huset just nu. Men det ni ser är ett sorgligt 90-tals komplex utan vare sig charm eller komfort. Min första tanke när vi visste att vi vunnit budgivningen var att vi skulle riva det. Nu tänker jag inte så längre. Det är perfekt för halvljumna kvällar eller kvällar då knotten driver en till vansinne. Det ska bara fixas lite utvändigt (ta bort valven och göra något lantligt, charmigt i stället) och kanske lite till invändigt. Men, nu ska jag bara njuta av det resten av sommaren. Viva la utehus!

2 kommentarer:

  1. Spraya renhornen vita, sätt upp dem i hallen och vips!- så har du fått ett perfekt tillhåll för alla nycklar som ligger och skräpar.

    SvaraRadera
  2. Kom igen, vill se efterbilderna nu!

    SvaraRadera