6.01.2010

Brödbakarmaskin...

Bob har länge tjatat om att han vill ha en brödmaskin. De var inne på 90- talet och ute igen under samma decennium. Nu har tekniken tydligen förbättrats och dessutom ser de snyggare ut. Han har tjatat jag har sagt nej. Jag vill inte ha en bakmaskin, jag vill ha en Kitchenaid. Men tillslut gav jag upp. Vill han baka så ska han fan få baka. Den nya maskinen anlände och visst var den snygg och visst såg den smidig ut och hade inte mindre än 12 olika program för bröd och sockerkaka. Jag var fortfarande skeptisk. Bob var ivrig som ett barn på julafton och satte igång att baka, utan att läsa instruktionerna först som jag förmanade. Efter att han hällt i alla ingredienser i precis ordning inser han att blandarn ska sitta i botten och vara med från början. Han fixade detta och sen satte maskinen i gång att baka. Två och en halv timme senare stod "franskbrödet" på bordet och smakade.....
...salt!?!

- Jag råkade ta en matsked i stället för en tesked men tänkte att det inte spelade någon roll.

Men jag ska vara ärlig och säga att trots detta lilla misstag som vi alla kan göra så smakade brödet gott, lite medelhavsaktigt sådär. Maskinen är snygg och funkar. Jag ser fram emot Bobs entusiasm angående det här inköpet och väntar med spänning på dagen då han inte tycker det är så kul längre. Men under tiden, ska jag njuta av massor med nybakat bröd (som man ju blir tjock av). Ha det bra!

Snygg apparat. Flötig blir den också.

Det ser inte helt illa ut va?

Nybakat bröd är alltid gott, även med för mycket salt!

2 kommentarer:

  1. Den ser ju faktiskt riktigt snygg ut!! Och gott ser det med ut!! Hoppas allt är fina fisken med dig! Kram Betti

    SvaraRadera
  2. ha ha vet inte bob att man blir tjock av bröd ;)

    SvaraRadera